AC-fuldmægtige eller jurister til Klima og ny mobilitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med national og international regulering indenfor nye mobilitetsformer og fremme af den grønne omstilling på vejtransportområdet? Så er du måske vores nye kollega!

Færdselsstyrelsen

Arbejdet med at fremme ny mobilitet samt den grønne omstilling på vejtransportområdet spiller en central rolle i realiseringen af Danmarks klimamål og er et centralt indsatsområde hos Færdselsstyrelsen. Styrelsen har derfor brug for to dygtige medarbejdere til team Klima og ny mobilitet.

Vores arbejde er præget af brede samarbejdsflader og høj faglighed på et område med stor politisk bevågenhed og høje ambitioner. Værdier som mening, handlekraft, læring og fællesskab er afgørende i vores arbejde og vi ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse og hvor der også er plads til personlige ambitioner.

Færdselsstyrelsen hører under Transportministeriet og har hovedkontor i Ribe.

Du vil blive en del af en ung styrelse, hvor du høj grad får mulighed for at præge din arbejdsdag- og opgaver. Du vil blive en del af en arbejdsplads med sociale og faglige arrangementer på tværs af områder.

Teamet

Vi søger to nye kollegaer til et team på 12 medarbejdere. Teamet består af flere forskellige fagligheder som bl.a. ingeniører, bilsagkyndige, jurister og andre akademiske medarbejdere.

Teamet er velfungerende og vi har et godt fællesskab og samarbejde, hvilket vi bestræber os på at bevare. I teamet arbejder vi som en hybrid arbejdsplads, hvor vi både arbejder hjemmefra og har fællesdage på kontoret. Vi prioriterer fællesskab, trivsel og et godt og fleksibelt arbejdsmiljø, der også rummer plads til fritid og familieliv.

Klima og ny mobilitets kerneopgave er at understøtte, formidle og fremme muligheder for anvendelse af nye teknologier og mobilitetsformer med henblik på at skabe en sikker, klimavenlig og bæredygtig vejtransport.

Vidensindsamling og modtagerorienteret kommunikation er derfor centralt for, at teamet succesfuldt kan formidle muligheder og begrænsninger i den nuværende og fremtidige teknologi til det politiske system såvel som til forbrugere.

Om stillingerne

Vi søger en kandidat til at løse samt bidrage til den juridiske del af teamets opgaveportefølje og understøttelse af vores departement i forhold til at fremme anvendelsen af nye og grønne teknologier og mobilitetsformer. Vi søger derfor en ny kollega med kompetencer eller et ønske om at udvikle kompetencer til deltagelse i regelprojekter, fortolkning og administration af både national og international regulering samt udarbejdelse af forvaltningsretlige afgørelser.

Her skal du forvente, at din primære opgave bliver at udføre konkrete forvaltningsretlige opgaver i forbindelse med forsøgsordningerne for speed pedelecs, motoriserede løbehjul og selvkørende enheder. Herudover vil du skulle arbejde med reguleringen og fortolkningen af lovgivningen for energimærkning, cykler, partikelfiltre m.m.

Vi søger også en kandidat til at bidrage til styrelsens arbejde med reguleringen af området for infrastruktur for alternative drivmidler. Vi søger derfor en ny kollega med kompetencer og interesser inden for blandt andet digitalisering og data samt udformning af administrative forskrifter og fortolkning af international regulering.

Her skal du forvente, at din primære opgave bliver at bidrage til det nationale arbejde med implementering af EU-retlig regulering vedrørende tekniske specifikationer og krav til brugerinformation, datalevering og betalingskrav for infrastruktur for alternative drivmidler. Herudover vil du skulle bidrage til teamets øvrige opgaveportefølje og understøttelse af departementets arbejde med at fremme anvendelsen af nye og grønne teknologier og mobilitetsformer.

Er du vores nye kollega?

For at kunne løse opgaven med succes skal du have en juridisk baggrund eller en tilsvarende akademisk uddannelse. Du har gerne erfaring med forvaltningsret, implementering af EU-retlig regulering og teknisk sagsbehandling, men det er ikke et krav.

Vi forventer at du:

  • Har en akademisk baggrund som f.eks. jurist, ingeniør eller anden relevant uddannelse
  • Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk
  • Kan formidle og omsætte jura til et letforståelig sprog
  • Er selvstændig, initiativrig og tager ansvar for opgaveløsningen
  • Har en analytisk tilgang i opgaveløsningen og kan navigere i tekniske og komplekse problemstillinger
  • Kan arbejde struktureret og med sans for detaljen
  • Værdsætter samarbejde på tværs af fagligheder
Derudover ønsker vi os en kollega, som:

  • Har erfaring med regelarbejde og/eller sagsbehandling
  • Har lyst og evne til at forstå potentialet i nye teknologier og transportformer
  • Evner at have flere bolde i luften og er god til at prioritere
  • Trives i samarbejde og dialog med borgere og kollegaer i en dynamisk organisation i udvikling
  • Har lyst til at indgå i det politisk orienterede arbejde med regler for køretøjer, både nationalt og internationalt
  • Sætter pris på et socialt og uformelt arbejdsmiljø
Du er velkommen til at søge som nyuddannet.

Løn og ansættelsesforhold

Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og er til besættelse pr. 1 marts 2024.

Dit ansættelsessted vil være Færdselsstyrelsens hovedkontor i Ribe.

Du vil som medarbejder i Færdselsstyrelsen opleve, at vi har en fleksibel tilgang til arbejdstid og sted. Det er derfor helt naturligt for os at gøre brug af hjemmearbejde.

Har du lyst til at høre mere om stillingen, så send en sms til teamleder Laura Aalbæk på telefon 4187 5525, så ringer hun dig op.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsen ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 7. januar 2024.

Vi forventer at afholde samtaler i Ribe i uge 2.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963000

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet