BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at understøtte at styrelsen i højere grad benytter data og analyser i beslutningsprocessen, understøtte udarbejdelsen af finansloven og sikre at styrelsen kan træffe de rigtige valg i opgavetilrettelæggelsen? Så er det måske dig vi søger.
Om stillingen
Som AC-generalist indtræder du i en generaliststilling med forskelligartede opgaver, hvor tal er et omdrejningspunkt, men der vil også være behov for udarbejdelse af notater og indstillinger. De konkrete opgaver omfatter blandt andet:
- Tværgående analyser
- Varetage styrelsens udviklings- og analyseopgaver i relation til mål og økonomistyring
- Tilbagevendende opgaver i relation til fastsættelse af og opfølgning på mål
- Bidrag til finansloven
- Kvalitetssikring af styrelsens bidrag til DUT
- Erhvervsøkonomiske konsekvensvurderinger m.v.
- Rammesætning og implementering af datagovernance
- Databearbejdning i forskellige afrapporteringsværktøjer, blandt andet Power Bi
- Departementsbetjening
Om dig
Vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc., HD i regnskab og økonomistyring, cand.oecon. eller anden uddannelse og erfaring der er relevant til stillingerne.
Du har måske nogle års erfaring, men nyuddannede med gåpåmod er også velkomne til at søge. Det vigtigste er at du har flair for tal og kendskab til Excel på højt niveau og lyst til at være med til at lære nyt og være med til at understøtte opgaveløsningen.
Som person er du:
- fleksibel og kan arbejde i et til tider hektisk miljø og samtidig bevare overblikket og dit gode humør.
- vægter service højt og har øje for, hvordan du hjælper bedst muligt i forhold til både interne og eksterne kontakter
- er god til at opbygge og vedligeholde relationer
- kan se dig selv i styrelsens værdier, som er mening, fællesskab, handlekraft og læring
- pligtopfyldende og følger naturligt op på dine opgaver i det daglige arbejde.
- målrettet og vedholdende, og engagerer dig i opgaverne sammen med organisationen
- resultat- og løsningsorienteret og har styr på detaljerne uden at miste overblikket
- imødekommende, åben og har en positiv indstilling til både opgaver og kolleger
Om Teamet
Økonomiteamet er i dag på 13 medarbejdere og indeholder forskellige profiler, men vi har brug for flere gode kræfter, kunne det være dig? Vi er et fagligt stærkt og ambitiøst team, som passer på hinanden, har højt til loftet og en uhøjtidelig omgangstone. Vi har fokus på faglighed, fællesskab og arbejdsglæde og ser vores forskelligheder som en styrke. Teamet har til opgave at sikre økonomistyringen samt hjælpe Færdselsstyrelsen til at blive en datadrevet organisation med fokus på kvalitet og effektivitet.
Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er godt 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Du vil derfor få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads.
I Færdselsstyrelsen har vi mange forskellige opgaver og fagligheder, men fælles for os er, at vi har vi fokus på at udvikle en kultur, hvor vi tager ansvar på tværs af organisationen – vi ved nemlig, at vi er hinandens forudsætninger for at lykkes med at nå organisationens strategiske mål. Meningsskabende ledelse med fokus på læring og rum til handlekraft er en del af Færdselsstyrelsens ledelsestænkning og grundlaget for den kultur vi ønsker udviklet.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse 1. oktober.
Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos teamleder Brian P. P. Christensen ved at sende en sms på 4187 5523, så ringer Brian tilbage (på grund af ferie i juli kan der dog gå lidt tid før du får svar). Alternativt kan du ringe til din kommende kollega Ida Bæk German Kraft på 4023 9901.
Ansøgning
Hvis du er interesseret i stillingen, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på fstyr.dk senest den 13. august 2024.
Vi forventer at gennemføre samtaler den 19. august 2024.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6082416