Adfærdskommunikatør og projektleder til alsidigt kommunikationskontor

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig kommunikatør, og vil du være med til flytte adfærden hos borgere og virksomheder? Har du erfaring med at måle og dokumentere effekten af forskellige slags kommunikationsindsatser? Har du derudover lyst til at arbejde sammen med et team af specialiserede kommunikationskolleger for at sikre, at landets borgere og virksomheder betaler den korrekte skat til tiden?

Vær med til at løse en samfundsrelevant opgave
Vi søger en adfærdskommunikations- og analyseprofil med solide projektledelseskompetencer, der kan formidle komplekse, faglige budskaber, og som har lyst til og forudsætninger for at sætte sig ind i nyt, kompliceret stof. Vi vægter, at du kan skabe fremdrift, både selvstændigt og i samarbejde med kolleger.

Personvejledning arbejder tæt sammen med de øvrige kommunikationsenheder i Skattestyrelsen for at sikre sammenhængende brugerrejser og brugervenlige vejlednings- og kommunikationsløsninger, så flest muligt får betalt den korrekte skat til tiden.

I samarbejde med fagområdets skattefaglige specialister får du mulighed for at kommunikere praksisnær vejledning til borgere og virksomheder på en forståelig og relevant måde, og det er derfor vigtigt, at du er deadlinedrevet og kan navigere i et felt med mange interessenter i en kompleks organisation.

Dine primære opgaver:

  • Planlægge og udarbejde konkret adfærdskommunikation til f.eks. breve og tekster til skat.dk
  • Lede og deltage i tværgående borgernære kommunikationsprojekter
  • Bidrage til at indsamle, analysere og strukturere kvalitative og kvantitative data, herunder ift. brugerrejser (UX) og analyser samt effektmålinger af vejlednings- og kommunikationsaktiviteter
  • Omsætte komplekse problemstillinger til praksisnær vejledning, der understøtter specifikke målgruppers behov og skaber forretningsværdi
Ligeledes vil du blive involveret i korterevarende kommunikations- og formidlingsopgaver, hvor vi understøtter organisationen med vores kompetencer inden for kommunikation.

Derudover kan der alt efter din profil være opgaver relateret til at udvikle og producere f.eks. e-læring, animation, lyd, tutorials og explainer-videoer.

Din baggrund
Vi forestiller os, at du har erfaring med adfærdskommunikation, projektledelse og god effektmålingsforståelse. Din evne til at dykke dybt ned i problemstillingerne og anvende adfærdsbaserede analysemetoder ser vi som et stærkt aktiv.

Derudover vægter det højt, at du som person:

  • er proaktiv, nysgerrig og idérig
  • er åben og imødekommende
  • er initiativrig, struktureret og løsningsorienteret
  • er analytisk stærk og kan håndtere kompleksitet og foranderlighed
  • er optaget af både det overordnede og har styr på detaljerne
  • er afklaret omkring det at arbejde i en politisk styret, kompleks organisation
Det er ikke en forudsætning, at du har en skattefaglig baggrund, men det er vigtigt, at det falder dig naturligt at række ud i organisationen og søge den nødvendige viden.

Din nye arbejdsplads
Personvejledning består pt. af otte alsidige kommunikationsfolk med baggrunde inden for bl.a. journalistik, UX/UI, grafisk design, marketing, SoMe, forvaltning, sociologi og arkæologi. Vi kan lidt af hvert med vores forskellige rygsække, men vi mangler én som dig.

Vi er en del af afdelingen Personprocesser i fagdirektørområdet Person, som har hovedsæde i Ribe. Vi tilbyder en rigtig god kultur, hvor vi prioriterer det gode samarbejde mellem kolleger samt giver gode muligheder for både faglig og personlig udvikling. Du kommer til at have en travl hverdag i en stor og kompleks organisation med mange kolleger og samarbejdspartnere på tværs af Skatteforvaltningen. I den rolle lægger vi i Personvejledning vægt på, at det skal være meningsfuldt og sjovt at gå på arbejde.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse, samt yderligere relevant materiale senest d. 27. februar 2024 linket ”Søg stillingen”.

Første runde samtaler afholdes den 05. marts 2024 og anden runde samtaler den 12. marts 2024. Der kan indgå en person- og logisk analyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Nygaard Jensen på telefon 72 37 28 26.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Tiltrædelse d. 1. maj 2024 eller snarest muligt.

Dit arbejdssted vil være Sorsigvej 35 6760 Ribe.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5991995

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet