BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Specialcentret, Esbjerg Kommune, har haft vokseværk i antallet af pladser de seneste år. Dette har undervejs medført en udvidelse af tilbudsledergruppen samt en organisationsændring.
Vi søger derfor en tilbudsleder til henholdsvis Bøge allé 1 og Bøge allé 3. Begge afdelinger er beliggende i Ribe på Ribelund området.
Bøge allé 1 er den ene af vores to afdelinger til multihandicappede børn og unge i alderen 0- 25 år. Her er 9 pladser, og ca. 30 fastansatte medarbejdere foruden vikarer.
Bøge allé 3 er en af vores fem afdelinger til mobile børn og unge med forskellige former for autismespektrum forstyrrelser. På denne afdeling er der 6 pladser til børn og unge i alderen fra 0-25 år. Her er ca. 25 fastansatte medarbejdere foruden vikarer.
Specialcentret er Esbjerg Kommunes døgn – og aflastningstilbud til børn og unge med fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser. Vi har 7 afdelinger i Ribe og 2 afdelinger i Esbjerg. Afdelingerne er opdelte i primære afgrænsende målgrupper inden for handicapområdet, og varetager opgaver inden for Barnets lov § 43 stk.6 og Servicelovens § 107.
Vi har aktuelt i alt 45 døgnpladser i Ribe, 8 pladser på Kollegiet, Krohaven, Esbjerg, samt 13 pladser og p.t. 60 børn og unge i vores aflastningstilbud, ligeledes i Krohaven, Esbjerg, og til at varetage disse opgaver er ansat ca. 220 personaler.
Specialcentret er under konstant udvikling med tydeligt fokus på til enhver tid at gøre det bedst muligt for de børn og unge, vi har i vores varetægt. - Dette naturligvis i en hver situation med afsæt i lovgivningen og Esbjerg Kommunes serviceniveau. Det betyder blandt andet også, at der løbende kommer nye og ændrede tiltag til.
Det er derfor særdeles vigtigt, at du har en positiv, engageret og omstillingsparat tilgang i opgaveløsningen, og at du trives med, at to dage hos os aldrig er ens.
Vi søger to fagligt kompetente tilbudsledere med en meget bevidst og tydelig tilgang i forhold til både ledelsesopgaver og ledelsesansvar, og hvor personaleledelse, faglig ledelse, økonomisk ledelse og administrativ ledelse går hånd i hånd.
For at lykkes som leder hos os er det derfor vigtigt, at du på den ene side forstår eller søger at forstå de udfordringer, vilkår og problemer, som opleves af medarbejderne i det daglige arbejde samtidig med, at du til enhver tid har kerneopgaven og dermed barnet/den unges udfordringer og behov i centrum.
Vi forventer desuden, at du kender den lovgivning, vi arbejder inden for, og at du forstår betydningen af at arbejde i en politisk styret organisation.
For Specialcentret er det gældende, at vi ikke kun skal være kendt lokalt i Esbjerg Kommune, men i vores samarbejdskommuner generelt, for en høj faglighed, som en både faglig stærk og troværdig samarbejdspartner, og som værende et rigtigt godt sted både at bo og arbejde. – Dette ansvar skal du, i samarbejde med medarbejdere, de tillidsvalgte, dine lederkolleger og centerchef være klar til at bidrage både aktivt, engageret og positivt i forhold til.
Dine spændende ansvarsopgaver
En meget vigtig opgave er den daglige personaleledelse og faglige ledelse. Vi værner om den høje faglighed, og derfor skal du sammen med tilbudslederkolleger, den tværgående faglige leder og centerchef arbejde med initiativer, der vedvarende støtter op om personalets fortsatte faglige udvikling.
Du får ansvar for afdelingens økonomi, som du varetager i samarbejde med central økonomisk konsulent og centerchef. Derudover forventes det, at du engagerer dig i det daglige arbejde i afdelingen og på tværs i Specialcentret generelt.
Du bliver en del af Specialcentrets lederteam, som består af 6 tilbudsledere, en tværgående faglig leder med stedfortræderfunktion og en centerchef. Du kommer til at samarbejde bredt – både internt og eksternt.
Hvad dine daglige arbejds- og ansvarsopgaver mere konkret kommer til at indeholde, vil du naturligvis blive grundigt introduceret i, når du starter hos os.
Vores generelle forventninger til dig
For at kunne jonglere med alle de vigtige opgaver hos os, er det vigtigt at:
- Du har en socialpædagogisk, socialfaglig eller sundhedsfaglig uddannelse
- Du har en lederuddannelse eller er indstillet på at påbegynde en diplomuddannelse i ledelse
- Du har ledelseserfaring
- Du besidder erfaring inden for handicapområdet
- Du er god til at motivere, begejstre og skabe refleksion i personalegruppen
- Du har konkret erfaring med at få følgeskab i din ledelse
- Du er handlekraftig og tydelig, - og beslutsomhed falder dig naturligt
- Du er selvledende, vedholdende og arbejder både inspirerende, nytænkende, struktureret og fokuseret
- Du har et værdisæt, hvor ikke mindst loyalitet, ordentlighed og refleksion på egen praksis er i højsædet
- Du besidder mod i betydningen af at kunne stå fast på en ledelsesmæssig retning, når det er det, som opgaven kalder på
- Du er åben og transparent i din ledelse
Du kan læse mere om vores spændende arbejdsplads her:
https://www.esbjerg.dk/hjaelp-og-pleje/handicap-og-psykiatri/boern-og-unge-med-saerlige-behov/aflastning-og-botilbud/fakta-om-specialcentret
Løn og ansættelsesvilkår
Vi ønsker, at stillingen besættes pr. 15. august 2024 eller snarest muligt derefter.
Du bliver ansat efter gældende overenskomst og principper for lokal løndannelse.
Ved ansættelse i stillingen vil straffeattest samt børneattest blive indhentet.
Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Så har du lyst til at være en del af en arbejdsplads med en fantastisk målgruppe af børn og unge og nogle meget egangerede og dygtige medarbejdere og tilbudsledere, så glæder vi os rigtigt meget til at høre fra dig.
Hvis du har spørgsmål eller er nysgerrig efter at høre mere om jobbet som tilbudsleder på Bøge Alle` 1 eller 3, så kontakt endelig tilbudsleder Linda Widding Bering på mobil 23 69 50 94, mail lib12@esbjerg.dk eller centerchef Jane Damsgaard Jensen på mobil 30 89 44 14, mail jadj@esbjerg.dk
Ansøgningsfrist:
Søndag den 16. juni 2024
Vi forventer at holde første samtalerunde onsdag den 19. juni 2024.
Vi forventer at holde anden samtalerunde onsdag den 26. juni 2024, og til denne samtale vil ansøgere blive præsenteret for en case.
Imellem de to samtaler vil du skulle tage en elektronisk test, som vil blive gennemgået med en konsulent forud for 2. samtale.
Inden vi tager endelig beslutning om, hvem der tilbydes stillingen, vil der efter 2. samtalerunde blive indhentet reference hos nuværende nærmeste leder for den kandidat, vi forventer at tilbyde stillingen.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst og vedhæft din ansøgning, CV samt relevant dokumentation.
Hvis du overvejer at flytte efter jobbet, så vær opmærksom på, at Esbjerg Kommunes Tilflytterservice kan hjælpe dig godt på vej. Se mere på www.nyiesbjerg.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Esbjerg kommune, Bøge Alle 4A, 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6052669