Bliv en del af vores digitale transformationsteam hos Færdselsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hos Færdselsstyrelsen søger vi to digitaliseringskonsulenter, som i samarbejde med kollegaer fra forskellige fagområder, evner at se og fremme digitale muligheder og udvikle gode løsninger.

Motiveres du af at skabe gode digitale løsninger, der gør en forskel? Så har du lige nu muligheden for at blive en del af team Digitalisering og Processer. Vi mangler flere gode kollegaer til at løfte en stigende mængde af digitaliseringsopgaver.


Om stillingen

Du vil, i din rolle som digitaliseringskonsulent, arbejde med at skabe forbedringer og mere sammenhængende digitale borger- og brugeroplevelser samt effektiviseringer af arbejdsgange. Du vil ligeledes være en vigtig del af arbejdet med styrelsens digitale transformation. Du vil arbejde tæt sammen med relevante fagområder omkring digitaliseringsforløb. Digitaliseringsarbejdet vil tage afsæt i agile udviklingsprincipper og metoder.


Opgaverne er alsidige, men det kunne fx være relateret til RPA eller andre automatiseringer, AI løsninger, udvikling af apps, selvbetjeningsløsninger eller lign. Teknologierne kan være mange, vigtigst er at de skaber værdi.

Udgangspunktet for opgaverne i afdelingen er typisk at vi arbejder i prototype/MVP forløb af begrænset varighed. Det vi kalder ”short and fat”. Fokuserede forløb der skaber værdi eller afklaring på kort tid.

Uanset opgavens størrelse og varighed vægter vi et højt fokus på brugeren og i sidste ende vores kunder.



Om dig

Vi forestiller os stillingerne besat af henholdsvis en erfaren senior profil og evt. en mindre erfaren eller nyuddannet profil. Vi ser gerne at den erfarne profil har erfaring fra eller kendskab til lignende rolle gerne i en offentlig kontekst.



Det er vigtigt, at du har stærke samarbejds- og formidlingsevner og må gerne have erfaring med udvikling og implementering af nye digitale løsninger. Fagligt forventer vi, at du har en relevant længerevarende uddannelse eller gerne certificeringer indenfor området.

Vi ser i øvrigt gerne, at du

  • Har kendskab til eller erfaring med RPA og AI
  • Har en god forståelse for hvordan teknologi kan lette processer og skabe bedre kundeoplevelser
  • Evner at have brugeren og kunden i fokus
  • Har erfaringer med eller lyst til at arbejde agilt
  • Har erfaringer med eller lyst til at arbejde med proceskortlægninger
  • Har lysten til at indgå i et (nyt) team, hvor vi sammen skal bygge arbejdsformerne og kulturen op
  • Har fokus på teamets fælles trivsel
  • Trives med frihed under ansvar


Skriv gerne i ansøgningen, hvor du særligt mener at kunne byde ind.



Teamet

Du får fem kollegaer i team Digitalisering og Processer, som alle samarbejder med forskellige fagteams i styrelsen. Arbejdsopgaverne for teamet spænder bredt. Vi består som team både af forskellige fagligheder og fritidsinteresser, men vi ser lige præcis dét som en fordel. Vi er nemlig ikke blege for at komme med input eller feedback til vores opgaveløsning.

Vi vil gerne være et team og et samlet kontor, og ikke bare individer i en afdeling. Derfor prioriterer vi også at lave ting sammen. Både fagligt og socialt.

Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Dit kommende arbejdssted vil være enten i Kolding eller Ribe. Derudover tilbydes udstyr til en god hjemmearbejdsplads. Du skal forvente mindre rejseaktivitet mellem Ribe/Kolding, og til andre lokationer efter behov.


Hvorfor lige hos os?

Vi kan i IT og digitalisering tilbyde alt hvad en moderne og spændende arbejdsplads kan tilbyde.

  • Fokus på at være innovative og eksperimenterende
  • Løbende læring og udvikling af vores fagligheder
  • En organisation hvor digitalisering har kæmpe fokus både oppe og nede
  • Vi vil gerne skabe en agil og smidig organisation – men ikke bare for at gøre det
  • Prioriterer at skabe mening i både arbejdsopgaverne, retningen og rammerne
  • Indflydelse på løsningen af arbejdsopgaverne
  • Fleksible rammer og hjemmearbejde
  • Vi ser ledere som mennesker der skal understøtte at andre mennesker lykkedes – funderet i tillid og fællesskab
  • Vi står på et solidt sæt af gode værdier – både som organisation, kontor og team


Kort opsummering - der er temmelig stor chance for at du kommer til at fortryde, hvis du ikke tager chancen her.



Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er knap 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.



Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse 1. oktober 2024 eller hurtigst muligt.



Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos teamleder Andreas Liunge. Send en sms på 6024 0056, så ringer Andreas tilbage.

Ansøgning
Send ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation senest den 11. august 2024.
Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 34. Anden samtale afvikles primo uge 35.

I ansættelsesforløbet indhenter vi straffeattest og referencer.


Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6083747

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet