Vil du være med til at sikre et højt fagligt niveau i et tæt tværfagligt samarbejde? Brænder du for databeskyttelse og har erfaring med GDPR og er du god til at formidle din viden? Så er det måske dig, vi søger som vores nye GDPR-medarbejder.
  Vi tilbyder en spændende stilling i et stærkt fagligt fællesskab, hvor du sammen med vores eksterne DPO får det overordnede ansvar for GDPR-området i Færdselsstyrelsen – med særligt fokus på compliance i en digital og AI-præget virkelighed. 
  Vores dygtige og erfarne GDPR-medarbejder gennem lang tid har valgt at søge nye udfordringer, så nu er der plads til dig, der vil arbejde med GDPR.
  Team Jura er en stabsfunktion, som understøtter opgaveløsningen i resten af Færdselsstyrelsen
  Stillingen er placeret i Team Jura, der består af 17 medarbejdere, som arbejder inden for forskellige områder. Udover GDPR, varetager teamet udbud og indkøb, kvalitetssikring af styrelsens regelarbejde og generel understøttelse af styrelsen i diverse juridiske problemstillinger.
  Teamet har en stor samarbejdsflade i resten af organisationen, og alle opgaver løses i samspil med kollegaer fra vores andre fagområder. Du vil komme til at stå i spidsen for, at udvikle GPDR-området på tværs af hele Færdselsstyrelsen. Du er derfor stærk i at skabe gode relationer og et samarbejdsrum, som understøtter, at gode løsninger findes i fællesskab.
  Vi står stærkt på værdier som fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse, og hvor der er plads til ambitioner. Værdierne er synlige i vores hverdag og bliver aktivet inddraget i vores opgaveløsning.
  Styrelsens medarbejdere har gode rammer for hjemmearbejde, og derfor mestrer du at arbejde på distancen og ser fordele i de fleksible muligheder. 
  Sammen med din nærmeste kolleger vil du bl.a. få ansvaret for at:
  
- Sikre databeskyttelsesretlig compliance på tværs af styrelsen
- Understøtte styrelsen med udarbejdelse og kvalitetssikring af databehandleraftaler, samt føre tilsyn hermed
- Rådgive og hjælpe styrelsens fagområder med spørgsmål om GDPR generelt, samt i sager om udøvelsen af de registreredes rettigheder
- Bistå med udførelsen af risikovurderinger i tæt samarbejde med styrelsens informationssikkerheds enhed, samt udarbejdelsen af databeskyttelsesretlige konsekvensanalyser
- Udarbejde awareness-materiale, retningslinjer og politikker, samt undervisning af styrelsens medarbejdere omkring GDPR
- Håndtere databrud og foretage anmeldes heraf til Datatilsynet
- Understøtte den digitale transformation i Færdselsstyrelsen og sikre nye IT-systemer og projekter er i overensstemmelse med reglerne i GDPR
- Holde styr på fortegnelser og ajourføring af disse
- Bidrage til implementering af NIS 2, i samarbejde med styrelsens informationssikkerheds enhed
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som f.eks. cand.merc.jur., cand.jur. eller lignende. Alternativt har mange års praktisk erfaring med GDPR og databeskyttelse.
Om dig
• Erfaring fra politisk styrede organisationer er en fordel, men ikke et krav.
• Dine samarbejdsevner er i top og du har interesse for GDPR
• Du er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen
• Du evner at have flere bolde i luften ad gangen og er god til at prioritere
• Du trives i et uformelt arbejdsmiljø og ser lyst på tingene, også når der er
travlt
• Du har et godt humør og tager afsæt i, at det også skal være sjovt at gå
på arbejde.
Færdselsstyrelsen – hvem er vi…
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er ca. 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.
Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse herom på www.fstyr.dk.
Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Ansættelse sker efter relevant overenskomstgrundlag f.eks. Cirkulære om overenskomst for akademikere i staten (AC overenskomsten) . Der vil derudover være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
Lønindplacering sker i henhold til https://medst.dk/publikationer/2025/oktober/loenoversigt-pr-1-november-2025/. For indplacering på AC-overenskomsten se side 31 og nederst side 32.
Vi lægger vægt på at tiltrække den rette kapacitet, og vi er selvfølgelig klar til at matche det niveau, det kræver – både i opgaver og vilkår.
Stillingen er til besættelse 1. januar 2026 eller snarest muligt derefter.
Yderligere information
Har du lyst til at høre mere om stillingen, så kontakt teamleder Natasja Hyldahl Lauritzen på telefon 4187 5567 eller chefkonsulent Line Schjerning Christiansen på telefon 41871769
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 20. november 2025. Vi forventer at afholde samtaler 24. november 2025, og der kan muligvis blive behov for en 2. samtalerunde.
Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.
Færdselsstyrelsen ønsker en medarbejder sammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/dbdfc3aa-e06b-4b60-9b91-2049c1ebc246
 
               
             
                 
                 
                 
                