Bliv jurist hos Færdselsstyrelsen og form fremtidens transportregler

dato

Færdselsstyrelsen søger en jurist til Team Jura som skal understøtte styrelsens regeludvikling

Vil du være med til at sikre et højt juridisk niveau i et tæt tværfagligt samarbejde? Har du politisk flair og lyst til at være med til at skrive fremtidens regler på transportområdet? Trives du i tværfaglige samarbejder og finder arbejdsglæde i at formidle din viden? Så er det måske dig, vi søger som vores nye jurist

Vi tilbyder en spændende stilling i et stærkt fagligt fællesskab, hvor du skal være med til at bidrage til regeludviklingen gennem sikring af lovkvalitet, sparring om overholdelse af procedurer og have blik for ensretningen af styrelsens regler.

Team Jura er en stabsfunktion, som understøtter opgaveløsningen i resten af Færdselsstyrelsen

Stillingen er placeret i Team Jura, der består af 17 medarbejdere, som varetager opgaver vedr. GDPR, udbud og indkøb, styrelsens regelportefølje og generel understøttelse af styrelsen i diverse juridiske problemstillinger.

Teamet har en stor samarbejdsflade i resten af organisationen, og alle opgaver løses i samspil med kollegaer fra vores fagområder. Regelarbejdet i styrelsen er forankret i styrelsens faglige teams, der leder regelarbejdet og har ansvaret for det faglige og juridiske indhold. Derudover tilknyttes en jurist fra Team Jura, der sikrer lovkvaliteten, og bidrager til ensretningen af reglerne på styrelsens område.

Vi har derfor særligt brug for dig til at understøtte regeludviklingen og videreudviklingen af arbejdsgange, så vi på tværs af fagligheder og områder sammen får udviklet de bedste regler. Du vil i arbejdet bl.a. skulle bidrage med at skrive bekendtgørelser og sikre, at de lever op til de lovtekniske krav samt indgå i sparring med fagområderne om regelproces. Styrelsens fokus på digital transformation betyder også, at du skal vejlede og sparre med fagområderne om videreudviklingen af digitaliseringsklare regler.

I teamet er der fokus på at spille hinanden gode og lykkes sammen. Du vil primært skulle arbejde med regeludvikling, med der kan også i perioder være behov for, at du bidrager med at løfte andre af teamets opgaver. Har du ikke tidligere erfaring med regelarbejde, eller er du nyuddannet, sikrer vi et forløb, hvor du klædes på til opgaven.

Vi står stærkt på værdier som fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse, og hvor der er plads til ambitioner. Værdierne er synlige i vores hverdag og bliver aktivt inddraget i vores opgaveløsning.

Styrelsens medarbejdere har gode rammer for hjemmearbejde, og derfor mestrer du at arbejde på distancen og ser fordele i de fleksible muligheder.

Din profil

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Det er en fordel, men ikke et krav, at du på forhånd har kendskab til eller erfaring med regelarbejde. Alternativt har lyst til at udvikle dig inden for dette. Du har et godt blik for den politiske dagsorden og gerne erfaring fra en politisk styret organisation. Du er stærk i juridisk metode og har gode kompetencer inden for forvaltningsret og offentlig ret. Du er stærk i at skabe gode relationer og et samarbejdsrum, som understøtter, at den gode løsning findes i fællesskab. Du er systematisk, grundig og har sans for detaljen.

Derudover ønsker vi os en kollega, som:

Er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen

Trives i et uformelt arbejdsmiljø og ser lyst på tingene, også når der er travlt

Har et godt humør og tager afsæt i, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.

Er ambitiøs og har lyst til faglig udvikling

Evner at have flere bolde i luften ad gangen og er god til at prioritere

Tror på egne evner og tør at gå foran

Er ikke bleg for en god faglig diskussion og bringer gerne egne kompetencer og ideer i spil

Færdselsstyrelsen – hvem er vi…

Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er ca. 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision, kan du læse herom på www.fstyr.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Stillingen er til besættelse 1. februar 2026 eller snarest muligt derefter.

Ansættelse sker efter Cirkulære om overenskomst for akademikere i staten (AC overenskomsten). Der vil derudover være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Lønindplacering sker i henhold til Medarbejder- og kompetencestyrelsens lønoversigt pr. 1. november 2025. For indplacering på AC-overenskomsten se side 31 og nederst side 32.

Der er mulighed for hjemmearbejde, men du skal forvente at skulle til Ribe cirka to gang om ugen, nogle gange mere. Du må desuden forvente, at du i din oplæringsperiode skal møde ind i Ribe.

Yderligere information

Har du lyst til at høre mere om stillingen, så kontakt teamleder Natasja Hyldahl Lauritzen på telefon 4187 5567 eller fuldmægtig Ann Katrine Flugt Petersen på 5173 3651.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest mandag den 8. december 2025. Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 11. december 2025, og der kan muligvis blive behov for en 2. samtalerunde.

Der vil blive indhentet referencer som led i ansættelsesforløbet.

Færdselsstyrelsen ønsker en medarbejder sammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/368d710a-8542-420e-b46c-e7cc2c08457d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet