Vil du være med til at holde Danmark kørende – og samtidig bidrage til den grønne omstilling? Har du lyst til at kombinere myndighedsarbejde med udvikling og optimering af processer? Så er det måske dig, vi leder efter!
Vi tilbyder dig:
• Indflydelse fra dag ét – dine idéer og input er vigtige
• Faglig sparring og udvikling i et team, hvor vi både har ambitioner og værdsætter det gode kollegaskab
• Mulighed for at præge og forbedre vores tilsynsarbejde og processer
Dit nye team sætter den faglige barre højt – ligesom det gode kollegaskab
I Team Transporttilsyn fører vi kontrol med, at udenlandske transportvirksomheder overholder reglerne aflønning af chauffører, der kører i Danmark.
Team Transporttilsyn arbejder for en sikker og ansvarlig transportsektor. Vi fører tilsyn med virksomheder i transportbranchen for at sikre, at de lever op til gældende regler og lovgivning – både i Danmark og internationalt.
Vi bidrager dermed direkte til trafiksikkerheden og til et transportmarked med lige konkurrencevilkår.
Hos os bliver du en del af et miljø, hvor vi sparrer med hinanden, har høje faglige ambitioner – og tror på, at god stemning og faglighed sagtens kan gå hånd i hånd.
Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår og har mulighed for hjemmearbejde. Du får det nødvendige udstyr, så du kan skabe en god balance mellem arbejds- og privatliv.
En hverdag med tilsyn, samarbejde og udvikling
Du vil få en alsidig hverdag, hvor du både arbejder med konkrete sager og bidrager til at udvikle og optimere vores tilsynsprocesser.
Dine primære opgaver bliver at:
• Sagsbehandling i forbindelse med tilsyn af udenlandske chaufførers løn, når de kører i Danmark
• Bidrage til ensartethed og kvalitet i vores sagsbehandling
• Identificere og implementere forbedringer i vores arbejdsgange
• Samarbejde på tværs af fagligheder og myndigheder for at skabe bedre og mere effektive løsninger
• Komme med på vejsidekontroller rundt om i Danmark
Sagsbehandler med engagement og sans for udvikling
Du kan være erfaren sagsbehandler eller nyuddannet – vigtigst er, at du har lyst til at lære og udvikle dig. Vi forestiller os, at du:
• Har erfaring med sagsbehandling og administrative processer – eller er motiveret for at lære det
• Er struktureret, detaljeorienteret og samtidig fleksibel
• Kommunikerer klart og præcist – både skriftligt og mundtligt på dansk og andre sprog – med blik for modtagerens behov
• Har et digitalt mindset og tænker: “Hvordan kan vi gøre det smartere?”
• Bidrager med positiv energi og ser muligheder frem for begrænsninger
Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet med hovedsæde i Ribe. Vi er godt 600 medarbejdere, der hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene.
Vi har ansvaret for regulering og tilsyn på vejtransportområdet i Danmark samt for afvikling og administration af køreprøver.
Vores arbejde bygger på fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse.
Hos os lykkes vi gennem samarbejde, åbenhed og ansvar – både for opgaven og for hinanden.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast fuldtidsstilling på 37 timer om ugen med ansættelse i henhold til gældende overenskomst. Vi ønsker at byde vores nye kollega velkommen hurtigst muligt og senest 1. marts 2026
Lønindplacering sker efter kvalifikationer og anciennitet i løngruppe 2,2-3,1.
Løn fremgår af Medarbejder- og Kompetencestyrelsens lønoversigt pr. 1. november 2025. Se side 21.
Arbejdssted er Ribe.
Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig og fleksibel arbejdsplads med fokus på balance mellem arbejde og fritid. Du vil derfor få tilbudt det nødvendige udstyr til en velfungerende hjemmearbejdsplads.
Vil du vide mere?
Du er meget velkommen til at sende en sms til Kontorchef Kristina T. Nedergaard på tlf. 41 87 17 79, hvis du vil høre mere om stillingen, så ringer hun dig op. Vi gør opmærksom på at vi holder julelukket den 23. december til den 5. januar.
Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på fstyr.dk senest 15. januar 2026.
Vi forventer at afholde samtaler den 23. januar 2026.
Samtalerne bliver afholdt i Ribe.
Der vil blive indhentet referencer som led i ansættelsesforløbet.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/74792895-4442-4844-9eb9-ac2a821c8910