Bliv udbudskonsulent i Færdselsstyrelsens juridiske team

dato

Færdselsstyrelsen søger en udbudskonsulent til Team Jura

Vil du være med til at sikre et højt fagligt niveau i et tæt tværfagligt samarbejde? Har du erfaring med udbud og indkøb og er du god til at formidle din viden? Vil du arbejde med offentlige anskaffelser – ikke mindst udbuds- og kontraktjura? Trives du i en uformel og humoristisk omgangstone i et team med både dygtige jurister, og udbuds- og indkøbskonsulenter, så er du måske vores nye udbudskonsulent.

Vi har travlt og mangler derfor dig, der vil arbejde med udbud, indkøb og kontraktstyring. Du vil blive projektleder på større eller mindre udbud, ligesom der løbende skal følges op på og laves understøttelse af indkøb på statslige aftaler, herunder ved SKI. Du skal være med til at gennemføre udbud og indkøb og optimere eksisterende aftaler og samarbejder på tværs af organisationen.

Team Jura er en stabsfunktion, som understøtter opgaveløsningen i resten af Færdselsstyrelsen

Stillingen er placeret i Team Jura, der består af 17 medarbejdere, som arbejder inden for forskellige områder. Udover udbud og indkøb, varetager teamet GDPR, styrelsens regelportefølje og generel understøttelse af styrelsen i diverse juridiske problemstillinger.

Teamet har en stor samarbejdsflade i resten af organisationen, og alle opgaver løses i samspil med kollegaer fra vores andre fagområder. Du vil komme til at stå i spidsen for større udbud og indkøb, og sammen med dine kollegaer fra fagområderne være med til at gennemføre udbud. Du er derfor stærk i at skabe gode relationer og et samarbejdsrum, som understøtter, at gode løsninger findes i fællesskab.

Vi står stærkt på værdier som fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse, og hvor der er plads til ambitioner. Værdierne er synlige i vores hverdag og bliver aktivet inddraget i vores opgaveløsning.

Styrelsens medarbejdere har gode rammer for hjemmearbejde, og derfor mestrer du at arbejde på distancen og ser fordele i de fleksible muligheder.

Sammen med din nærmeste kolleger vil du bl.a. få ansvaret for:

  • At gennemføre offentlige udbud efter udbudsloven.
  • Vejlede og rådgive styrelsen i konkrete indkøb.
  • Rådgive styrelsens medarbejdere og ledere om udbudsprocesserne, udbudsstrategi og udbudsretlige problemstillinger.
  • Indgåelse, ændringer og forlængelser af kontrakter.
  • Gennemførelse af markedsdialog, prækvalifikation og tilbudsevaluering.
  • Udarbejdelse af udbudsmateriale.
  • Udføre markedsafdækninger.
  • Understøtte, gennemføre og lede konkrete udbudsprocesser i samarbejde med relevante fagteams.
  • At arbejde med effektiv kontrakts styring.
Din profil

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som f.eks. cand.merc.jur., cand.jur. eller lignende. Alternativt har mange års praktisk erfaring med udbud, kontrakter og offentlige indkøb, og du har været med til at gennemfører store udbud, forhandlet kontrakter, og rådgivet kolleger inden for udbud. Juridisk baggrund er en fordel, men absolut ikke et krav. Vi leder efter en person, der kan deres udbudsjura i praksis, og som vi kunne gennemføre udbudsprocesser fra start til slut. Vi vil som udgangspunkt fokusere på kandidater, der har erfaring med udbud og indkøb fra en anden offentlig myndighed eller privat virksomhed der har samarbejdet med offentlige myndigheder.

Om dig

• Erfaring fra politisk styrede organisationer er en fordel, men ikke et krav.
• Dine samarbejdsevner er i top og du har interesse for ledelse af projekter.
• Du er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen.
• Du evner at have flere bolde i luften ad gangen og er god til at prioritere.
• Du trives i et uformelt arbejdsmiljø og ser lyst på tingene, også når der er travlt.
• Du har et godt humør og tager afsæt i, at det også skal være sjovt at gå på
arbejde.

Færdselsstyrelsen – hvem er vi…

Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er ca. 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse herom på www.fstyr.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen.

Ansættelse sker efter relevant overenskomstgrundlag f.eks. Cirkulære om overenskomst for akademikere i staten (AC overenskomsten) . Der vil derudover være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Lønindplacering sker i henhold til Medarbejder- og kompetencestyrelsens lønoversigt pr. 1. april 2025. For indplacering på AC-overenskomsten se side 31 og nederst side 32.

Vi lægger vægt på at tiltrække den rette kapacitet, og vi er selvfølgelig klar til at matche det niveau, det kræver – både i opgaver og vilkår.

Stillingen er til besættelse 1. august 2025 eller snarest muligt derefter.

Yderligere information

Har du lyst til at høre mere om stillingen, så kontakt teamleder Natasja Hyldahl Lauritzen på telefon 4187 5567 eller specialkonsulent Celine Jeanett Walde Mongstad på 2347 4615.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 17. juni 2025. Vi forventer at afholde samtaler fredag den 20. juni 2025, og der kan muligvis blive behov for en 2. samtalerunde.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.

Færdselsstyrelsen ønsker en medarbejder sammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/372fcb85-27d4-4f71-9900-ebe7cf43dc29

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet