BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du interesseret i at analysere og sætte strøm til Danmarks måske største datasæt i et stærkt data scientist miljø? Vil du være med til at levere indsigter og løsninger, der skaber og styrker fundamentet for fremtidens personbeskatning i Danmark? Trives du med at arbejde agilt og teambaseret i tæt samarbejde med forretningen, mens du har det sjovt? Så er du højst sandsynlig vores nye kollega i Proceskontor for data og analyse.
Lidt om kontoret
Kontorets formål er at sikre løbende forretningsudvikling af personbeskatningen i Danmark. Det gør vi gennem strategisk prioriterede projekter og ved anvendelse af fremtidens vigtigste ressource, nemlig data. Vi har brug for dine kompetencer til at indfri potentialet, så vi kan accelerere fremtidens skatteadministration til gavn for vores fælles velfærdssamfund. Vi har store ambitioner og mange emner i backloggen, så vi har brug for flere dygtige kolleger til eksekveringen.
Vi er 27 kollegaer, hvoraf 7 kolleger arbejder fokuseret med at lave ML-modeller til beslutningsstøtte. Du bliver en del af et fagligt fællesskab indenfor data og en del af et kontor præget af nytænkning, kreativitet og stor entusiasme. Vi sætter stor pris på kontinuerlig metodeafprøvning.
Vi råder over måske et af Danmarks største datasæt, og vi ønsker at omsætte det til relevant beslutningsstøtte for forretningen. Vores ML-modeller er en grundlæggende forudsætning for, at Skattestyrelsen kan lykkes med sin opgave som myndighed, og vores mandat til opgaven er strategisk forankret. Skattestyrelsen står ved begyndelsen af en større digital transformation, og hvis du har lyst, så har vi lige nu 3 nye pladser ved bordet. Vi skal ikke hjem, vi skal videre – skal du med?
Arbejdet er funderet i en struktureret tilgang til forretningsudvikling via en værktøjskasse med udviklingsmetoder, som vi konstant opdaterer. Vi anvender fx en agil mødestruktur, som er tilpasset opgaven, hvor vi planlægger vores opgaver i 14-dages sprints med bl.a. daglige stand-ups, midway reviews og retrospectives, ligesom vi arbejder i faste teams.
Vi har brug for en kollega, som vil holde af at
- identificere og rense data, samt udvikle og teste statistiske og maskinlæringsbaserede modeller,
- deltage i implementering af statistiske og maskinlæringsbaserede modeller,
- fokusere på kontinuerlige forbedringer af kommende generationer af statistiske modeller gennem implementering af indsigter fra nuværende modeller,
- assistere dine kollegaer i teamet med at træffe strategiske beslutninger baseret på data,
- formidle din viden om data til dine kollegaer og vores ledelse samt uddanne kollegaer, så de selv kan bruge løsningerne efter idriftsættelse.
Vi kender dig ikke endnu, men måske kan du genkende dig selv i:
- Du har erfaring med databearbejdning og manipulation.
- Du har solid programmeringserfaring og har tidligere arbejdet med eller kan nemt sætte dig ind i programmeringssprog som R, SQL og Python.
- Vi arbejder i teams, så det er centralt, at du er samarbejdsorienteret og i stand til at formidle komplekse indsigter både mundtligt, skriftligt og i visualiseringer (fx PowerPoints til vores ledelse). Da al formidling foregår på dansk, er det vigtigt, at du læser, taler og skriver dansk på forretningsniveau.
- Vi er mere interesseret i dine kompetencer og din personlighed end din uddannelsesmæssige baggrund, men du har formentlig en relevant databasseret, naturvidenskabelig eller matematisk baggrund eller har opnået din erfaring gennem tidligere jobs eller interesse.
- Du besidder en god forretningsforståelse, der gør dig i stand til at sætte dig ind i Skattestyrelsens udfordringer.
- Du arbejder struktureret og evner at skabe overblik over ustruktureret data, så dine dataanalyser kan bidrage til at skabe forandringer for forretningen.
- Da vi er i startfasen af vores opgave, er det også vigtigt, at du er forandringsparat og helt naturligt ser forandring som en åbning til nye muligheder.
- Dine kommende kollegaer er både ansvarsbevidste, imødekommende og proaktive. Vi har god, lun humor og har ofte mange bolde i luften på én gang. Så du vil passe bedst ind, hvis du kan se dig selv i sådan et team.
- Vi har et rigtigt godt hold bestående af to kontorchefer, en souschef og 27 medarbejdere, som kommer rigtig godt ud af det med hinanden.
- Vi sætter stor pris på sparring og udveksling af erfaringer – og vi husker altid på, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Derfor dyrker vi også teambuilding som en fast del af vores arbejdsuge.
- Vi er vilde med vores arbejde og knokler for at opnå resultater, men vi nyder også at have fri. Vi har alle familie, børn, venner eller fritidsinteresser, som vi elsker at bruge tid på. Derfor går vi op i, at der skal være balance mellem arbejde og privatliv.
- Du får et skræddersyet introduktionsforløb med mentorordning og sidemandsoplæring.
- Kontoret er kendetegnet ved en stærk og tryg læringskultur, hvor vi løbende reflekterer over modus og resultater og giver hinanden feedback og evaluerer forløb. Vi er opmærksomme på personlige styrker og udviklingspunkter og vi skaber rum til at tænke over opgaveløsningen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest kl. 12:00 den 9. januar 2024.
Vi gør opmærksom på, at der er tale om et genopslag.
Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Kristian Kaack Ovesen. Send SMS til 72 37 22 79, så ringer Kristian tilbage.
Vi har planlagt at afholde første runde samtaler den 16. januar 2024. Hvis du går videre, skal du afsætte tid til udfyldelse af en logiktest, personprofilanalyse og en case inden anden runde samtale, der afholdes den 23. januar 2024.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Stillingen ønskes besat snarest muligt eller den 1. marts 2024.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957176