Engagerede administrative konsulenter til Team Vejafgift og Parkering.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Færdselsstyrelsen søger engagerede administrative konsulenter Vil du være en del af et nyetableret team, som sammen løser opgaver indenfor vejafgifts- og parkeringsområdet? Har du flair for sagsbehandling på tværs af systemer? Og vil du være med til at understøtte og udvikle områderne inden for vejafgift og parkering? Så er du måske vores nye kollega i Team Vejafgift og Parkering.

Færdselsstyrelsen

Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er knap 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøve afvikling og -administration. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Du vil derfor få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads.

Om dig

Du har en relevant uddannelse, fx professionsbachelor i offentlig administration (administrationsbachelor), kontoruddannet eller lignende. Derudover har du gerne erfaring fra en offentlig myndighed, som har givet dig et indblik i, hvad det vil sige at arbejde i den offentlige administration.

Du må gerne have kendskab til sagsbehandling i ESDH-systemer, såsom WorkZone, F2 eller lignende ESDH-systemer. Du må også gerne kunne formulere dig godt i både skrift og tale.

Du skal gerne have en god portion gå-på-mod og være frisk på at varetage områder og opgaver, hvor arbejdsgangene er under udarbejdelse. Du skal have lyst til at medvirke til udviklingen af området og du må derfor gerne have en nysgerrig tilgang til dine arbejdsopgaver.

Derudover ønsker vi os, at du sætter pris på et socialt og uformelt arbejdsmiljø. Vi ønsker også, at du trives i samarbejde og dialog med kollegaer i et team, hvor vi løbende sigter efter at udvikle os.

Du skal have lyst til at deltage i og opsøge en god faglig diskussion og gerne bringe egne kompetencer og ideer i spil. Vi håber, at du ønsker at lære fra dig og bidrage til udviklingen af dine kollegaer og teamet.


Vi bidrager til Færdselssikkerheden

Teamet består af flere fagligheder, herunder jurister, generalister, administrative medarbejdere samt teamets udekørende kollegaer. Vi løfter sammen teamets kerneopgave; at bidrage til større færdselssikkerhed.

Vi bidrager til færdselssikkerheden ved at sikre ordnede forhold på de danske veje. Vi administrerer reglerne for udstedelse af bøder for manglende betaling af vejafgifter samt for parkering i strid med reglerne, såvel som vi udfører kontroller på vejene. Vi understøtter ligeledes borgere, virksomheder og myndigheder gennem vejledning, tilsyn og kontrol. Vi fører kontrol med manglende betaling af vejafgifter og overholdelse af parkeringsreglerne på de statslige rastepladser.

Du vil som ny medarbejder skulle håndtere administrative opgaver på både parkerings- og vejafgiftsområdet.

Teamet varetager en lang række administrative opgaver, hvor du som ny kollega vil skulle tage del i en række af dem. Vi varetager bl.a. departements- og ministerbetjening, regelarbejde, borger-, virksomheds- og myndighedshenvendelser, telefonbetjening, projekter og meget mere.

På vejafgiftsområdet er vi lige nu i fuld gang med at implementere vejafgiftsordningen, som træder i kraft 1. januar 2025.


Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om flere faste stillinger på 37 timer om ugen. Ansættelse sker efter gældende over-enskomst.

Stillingerne er til besættelse pr. 1. august 2024.

Færdselsstyrelsen har hovedsæde i Ribe, men har lokationer i det meste af Danmark.

Stillingen ønskes som udgangspunkt besat i Ribe, men der er også mulighed for at arbejde hjemmefra eller på en af vores lokationer. Du skal forvente at skulle til Ribe to gange om ugen. Du skal ligeledes forvente, at du i din oplæringsperiode skal møde ind i Ribe hver dag.


Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte teamleder for Team Vejafgift og Parkering Mette Lange på tlf. 4187 1840. Send gerne en SMS, så ringer Mette tilbage hurtigst muligt.


Ansøgning

Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest fredag den 7. juni 2024.

Vi forventer at gennemføre samtaler mandag den 17. juni 2024.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6049020

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet