Erfaren digitaliseringskonsulent til Færdselsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en erfaren Digitaliseringskonsulent med stærke formidlingsevner samt flair for udvikling og implementering af nye digitale løsninger

Motiveres du af at skabe gode digitale løsninger, der gør en forskel for borgere og samarbejdspartnere i Danmark? Så har du nu muligheden for at blive en del af IT- og Digitaliseringsteamet hos Færdselsstyrelsen.

Hos Færdselsstyrelsen leder vi efter en erfaren digitaliseringskonsulent, der vil være med til fremme digitalisering og udvikle de bedste løsninger.

Vi forestiller os, at du trives i en afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver inden for dit felt og at du har lyst til at skabe dine resultater i tæt samarbejde med dine kollegaer på tværs af hele styrelsen.

Du vil, i din rolle som digitaliseringskonsulent, arbejde med at skabe forbedrede og mere sammenhængende digitale borger- og brugeroplevelser samt effektiviserende arbejdsgange.

Du vil ligeledes spille en vigtig rolle i arbejdet med digital transformation og arbejdet med videreudvikling af det digitale mindset hos styrelsens ledere og medarbejdere.

Det er derfor vigtigt, at du har stærke samarbejds- og formidlingsevner, og har erfaring med udvikling og implementering af nye digitale løsninger. Du evner at genopfinde produkter og services digitalt samtidig med, at du har viden om de forretningsmæssige muligheder med digitalisering i et kunde- og procesperspektiv.

Dit hovedfokus vil være at arbejde tæt sammen med vores forretning omkring digitaliseringsforløb i styrelsens forskellige fagområder. Initiativerne udvikles og afprøves hurtigt og effektivt i prototype-forløb, og skaleres efterfølgende bredere og dybere i forretningen, når de forventede gevinster materialiserer sig. Digitaliseringsarbejdet vil tage afsæt i agile udviklingsprincipper og metoder.

Fagligt forventer vi, at du har en relevant længerevarende uddannelse og erfaring fra en tilsvarende rolle gerne i offentlig kontekst, samt relevant uddannelse og evt. certificeringer indenfor digitalisering, projektledelse og forandringsledelse.

Du er vant til at være vedholdende nysgerrig, pragmatisk, serviceminded og en god faglig rådgiver, der slet ikke kan lade være med at holde dig fagligt ajour. Du elsker at formidle din viden på en let tilgængelig og forståelig måde. Du arbejder sikkert selvstændigt, metodisk og målrettet med dit fagområde, og inddrager aktivt dine interessenter og kollegaer samtidigt med, at du har et udpræget fokus på muligheder og de gode løsninger. Du er nytænkende og har modet til at udfordre det bestående, og trives både med at arbejde selvstændigt og som en del af et team.

Vi kan tilbyde ansættelse i ambitiøs organisation i en spændende udvikling, hvor du får gode muligheder for at påvirke din egen hverdag i løsningen af dine opgaver. De 18 kollegaer i IT- og digitaliseringsteamet har et hovedfokus på at understøtte styrelsens forretningsområder bedst muligt gennem vores it-leverancer og projekter. Vi er et fagligt stærkt og ambitiøst team med en uhøjtidelig tone med plads til et godt grin.

Løn og ansættelsesforhold
Rent praktisk vil stillingen være en fuldtidsstilling med ansættelsessted ved Færdselsstyrelsens hovedkontor i Ribe, og med mindre rejseaktivitet rundt i Danmark. Vi har flere lokationer i det meste af Danmark, som du har mulighed for at møde ind på, men din primære arbejdsgang vil være i Ribe. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi tilbyder derfor også udstyr til en hjemmearbejdsplads.

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse den 1. november 2023 eller snarest muligt.

Yderligere information
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Henrik Flindt på tlf. 4027 2205 eller på mail hefl@fstyr.dk
Du er også meget velkommen til at kontakte Digitaliseringskonsulent Kathrine Boldsen på tlf. 4187 5594 for at høre mere om arbejdet med digitalisering i styrelsen.

Ansøgning
Kan du se dig selv i overstående beskrivelse, så vil vi rigtigt gerne have din ansøgning sammen med dit cv og anden relevant dokumentation via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk . Sidste frist for at indsende din ansøgning er den 20. august 2023.

Vi forventer at afholde første og anden samtaler hhv. den 13. september 2023 og 21. september 2023.
Begge samtaler afholdes fysisk ved Færdselsstyrelsen i Ribe.
Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå en case.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.


Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170956&DepartmentId=10047&MediaId=3398&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878513

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet