BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Færdselsstyrelsen søger en erfaren fuldmægtig eller specialkonsulent til varetagelse af opgaver på vejtransportområdet.
Vil du være med til at håndtere danske transportinteresser internationalt? Trives du i en hverdag præget af komplekse og spændende tværfaglige udfordringer på en arbejdsplads med store samarbejdsflader? Så er du måske vores nye kollega.
Du vil blive en del af et kontorchefområde, som består af tre teams. Vi har et stærkt fagligt fællesskab på tværs af medarbejdergrupper og faglige baggrunde. Du skal derfor være i stand til at samarbejde på tværs af fagligheder og se værdien heri. Vi lægger stor vægt på den kollegiale sparring i opgavevaretagelsen.
Herudover har vi ambitiøse mål for udviklingen af området – både fagligt og med fokus på kontinuerlig optimering af sagsgange og IT-understøttelse, så vi har den bedste understøttelse af vores opgaveløsning.
Nedenfor kan du læse lidt om, hvad vi forventer af dig og hvad du kan forvente af os som arbejdsplads.
Om dig
Du har en relevant kandidatuddannelse, fx cand.jur., cand.merc.jur., cand.polit., cand.scient.pol. eller lignende. Derudover har du erfaring fra en offentlig myndighed, som har givet dig et indblik i, hvad det vil sige at arbejde i en politisk styret organisation. Det er også en fordel, hvis du har erfaring eller kendskab til arbejdet i internationale fora, hvor du ikke er bange for at tage ordet.
Du må gerne have et godt kendskab til departements- og ministerbetjening. Det vigtigste er dog, at du er god til at formulere dig både mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk.
Du skal have lyst til at indgå i et team, hvor vi værdsætter et tæt samarbejde på tværs af vores fagligheder. Du vil skulle bidrage med at omsætte svære regler og retningslinjer til et letforståeligt sprog og videreformidle dem til dine kollegaer og vores kunder.
Vi leder også efter en kollega, som evner at håndtere og videreføre den gode dialog med samarbejdspartnere og erhverv indenfor de givne rammer.
Derudover ønsker vi os, at du sætter pris på et socialt og uformelt arbejdsmiljø. Vi ønsker også, at du trives i samarbejde og dialog med kollegaer i en dynamisk organisation, som er i løbende udvikling. Løbende udvikling og forandringer fylder fra tid til anden i en allerede travl hverdag.
Du skal have lyst til at deltage i og opsøge en god faglig diskussion og gerne bringe egne kompetencer og ideer i spil. Vi håber, at du ønsker at lære fra dig og bidrage til udviklingen af dine kollegaer og teamet.
Vi sikrer markedsadgangen for vejtransportområdet
Teamet består af flere fagligheder, som sammen løfter kontorets kerneopgave; at sikre markedsadgangen for vejtransporterhvervet. Området har stor politisk bevågenhed, hvilket kræver, at du er fleksibel i din opgavevaretagelse.
Dagligdagen er fyldt med mange forskellige opgaver og der skal ofte jongleres med flere opgaveløsninger på én gang. Teamet administrerer bl.a. gods- og buslovens regler og håndterer mange henvendelser fra borgere, virksomheder og andre myndigheder både telefonisk og skriftligt.
Teamet har flere internationale opgaver både i EU-regi og i regi af andre internationale fora. Du vil skulle deltage i relevante møder, forberede materiale til møderne i samarbejde med departementet og kunne videreformidle holdninger og spørgsmål i disse fora.
Du vil også få opgaver inden for området generelt, herunder departements- og ministerbetjening, hvor der eksempelvis skal udarbejdes udkast til ministersvar, baggrunds- og fortolkningsnotater mv. Derudover vil der være tale om udviklingsopgaver, sparring med kollegaer i forbindelse med sagsbehandlingen, undervisning og eventuelt afholdelse af oplæg.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingerne er faste stillinger på fuld tid med 37 timer om ugen, og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Færdselsstyrelsen har hovedsæde i Ribe, hvor Team Vejtransporttilladelser også er hjemmehørende. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi har en fleksibel tilgang til hjemmearbejde og du vil få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads efter prøveperiodens ophør. Stillingen ønskes som udgangspunkt besat i Ribe, men der er mulighed for, at den rette kandidat ansættes på en anden af Færdselsstyrelsens lokationer. Teamet mødes samlet i Ribe cirka én gang om ugen.
Yderligere information
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Mette Larsen Lange på telefon 41871840 eller sende en sms, så bliver du ringet op.
Ansøgning
Hvis du er interesseret i stillingen, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal senest den 4. marts 2024.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 11.
Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992661