Har du solid erfaring med strategisk kommunikation? Er du en stærk og erfaren rådgiver? Kan du arbejde med det lange seje træk og samtidig trække hurtigt af på opgaver? Så er du måske vores nye kommunikationskonsulent.
Om stillingen
Vi søger en erfaren kommunikationskonsulent, der vil være med til at styrke og udvikle Færdselsstyrelsens kommunikationsindsats, så den skaber størst mulig værdi for både styrelsen og vores kunder. Du vil få et tæt samarbejde med dine kommunikationskollegaer om rådgivning og understøttelse af vores fagområder, hvor du også skal være med til at omsætte den faglige viden til klare budskaber rettet mod vores forskellige kundegrupper.
Dine primære arbejdsopgaver vil være at
- rådgive og understøtte direktionen og øvrige ledere i, hvordan vi bedst kommunikerer strategisk til forskellige målgrupper internt og eksternt
- bidrage med din kommunikationsfaglighed i store og små projekter med andre stærke fagligheder
- planlægge, udvikle og realisere kommunikationsprodukter og -indsatser på tværs af målgrupper og kanaler
- samarbejde og koordinere med projekter og linjeledelse
- skabe fremdrift i og vedligeholde vores kommunikation internt og eksternt
- bidrage engageret til at udvikle og realisere de kommunikationsindsatser, styrelsen har prioriteret
- agere projekt- og procesleder på større kommunikationsprojekter/-indsatser
Kommunikationsenheden er en del af styrelsens Direktionssekretariat, som består af 21 dygtige kolleger, som med forskellige fagligheder understøtter direktionen i tæt samspil med forretningen og den øvrige stab.
Om dig
Du får en vigtig rolle i at sikre, at vi kommunikerer præcist, professionelt og på forkant. Du tænker og agerer derfor strategisk og politisk i forhold til styrelsens dagsordener, kan se på tværs af fagområder og hele organisationen, og trives i at sikre fremdrift og kvalitet i vores kommunikationsindsats.
Vi forestiller os, at du er kommunikationsuddannet og kommer med tung erfaring som kommunikationskonsulent.
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- er i stand til at arbejde på et strategisk niveau, og samtidig kan tage del i de mange praktiske kommunikationsopgaver, som lander i kommunikationsenheden
- selvstændigt kan udarbejde og drive kommunikationsplaner omkring større kommunikationsindsatser
- er en holdspiller og finder motivation i, at du og dine kolleger sammen spiller hinanden gode
- kan arbejde med både lange og korte deadlines
- er god til at samarbejde og sparre i dybden fagligt og på tværs af andre stærke fagligheder ud fra vores værdier
- er idérig og skarpt skrivende og kan forvandle kompliceret stof til klar kommunikation
- har politisk tæft og kan agere strategisk i forhold til organisationens dagsordener. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation
- forstår den gensidige afhængighed mellem presse- og kommunikationsindsatser
- har gode evner for at skabe relationer, internt og eksternt
- har erfaring med og forståelse for interessentvaretagelse
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er godt 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse snarest muligt og med arbejdssted i Ribe. For den rette kandidat vil ansættelse på chefkonsulentniveau være muligt.
Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi tilbyder derfor også udstyr til en hjemmearbejdsplads.
Yderligere information
Hvis du vil høre mere om stillingen eller har spørgsmål, er du meget velkommen til at sende en sms til teamleder Helle Andersen på tlf.nr. 41875503, hvorefter du vil blive kontaktet.
Ansøgning
Hvis du er interesseret i stillingen, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på fstyr.dk senest den 29. januar 2025. Vi forventer at gennemføre samtalerne den 4. februar 2025.
Færdselsstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/dd400db7-aac4-4c7d-b74d-b02db2fa236d