Færdselsstyrelsen: Digitaliseringskonsulent til Færdselsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Digitaliseringskoordinator til Færdselsstyrelsen. Er du passioneret og har lysten til at drive Færdselsstyrelsens digitaliseringsindsatser mod den digitale transformation?
Vil du være med til levere gode digitale løsninger, der gør en forskel for borgere og samarbejdspartnere i Danmark?


Færdselsstyrelsens It-og Digitaliseringsteam søger en erfaren digitaliseringskoordinator, der vil være med til at fremme digitaliseringen og levere de bedste digitale løsninger.

Vi forestiller os, at du trives i en afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver inden for dit felt og at du har lyst til at skabe dine resultater i tæt samarbejde med dine kollegaer på tværs af hele styrelsen.

Du vil, i din rolle som digitaliseringskoordinator, primært arbejde med at drive den faglige digitaliseringsindsats i styrelsens digitale transformation, men du vil også rent praktisk arbejde med skabe de bedste digitale løsninger. Dette sker i samarbejde med teamlederen samt de pt. to andre digitaliseringskonsulenter.

Det er derfor vigtigt, at du har gode samarbejds- og formidlingsevner, og har erfaring med udvikling og implementering af nye digitale løsninger. Du evner at genopfinde produkter og digitale services samtidig med, at du har viden om de forretningsmæssige muligheder med digitalisering i et kunde- og procesperspektiv.

I samarbejde med vores forretning vil vi udvikle og afprøve løsninger i effektive prototyper, hvorefter de senere hen skaleres til fuldt brug. Vores digitaliseringsarbejde vil tage afsæt i agile udviklingsprincipper og metoder, så vi forventer, at du har et stærkt metodeapparat og erfaring med udrulning af agile metoder.

Fagligt forventer vi, at du har en relevant længerevarende uddannelse og erfaring fra en tilsvarende rolle gerne i offentlig kontekst, samt relevant uddannelse og evt. certificeringer indenfor digitalisering, projektledelse og forandringsledelse.

Du er vant til at være vedholdende nysgerrig, pragmatisk, serviceminded og en god faglig rådgiver, der slet ikke kan lade være med at holde dig fagligt ajour. Du elsker at formidle din viden på en let tilgængelig og forståelig måde. Du arbejder sikkert selvstændigt, metodisk og målrettet med dit fagområde, og inddrager aktivt dine interessenter og kollegaer samtidigt med, at du har et udpræget fokus på muligheder og de gode løsninger. Du er nytænkende og har modet til at udfordre det bestående, og trives både med at arbejde selvstændigt og som en del af et team.

Vi kan tilbyde ansættelse i ambitiøs organisation i en spændende udvikling, hvor du får gode muligheder for at påvirke din egen hverdag i løsningen af dine opgaver. De 23 kollegaer i IT- og digitaliseringsteamet har et hovedfokus på at understøtte styrelsens forretningsområder bedst muligt gennem vores it-leverancer og projekter. Vi er et fagligt stærkt og ambitiøst team med en uhøjtidelig tone med plads til et godt grin.

Rent praktisk vil stillingen være en fuldtidsstilling med ansættelsessted ved Færdselsstyrelsens hovedkontor i Ribe, og med mindre rejseaktivitet rundt i Danmark. Vi har flere lokationer i det meste af Danmark, som du har mulighed for at møde ind på, men din primære arbejdsgang vil være i Ribe. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi tilbyder derfor også udstyr til en hjemmearbejdsplads.

Kan du se dig selv i ovenstående muligheder, så vil vi rigtig gerne modtage din ansøgning sammen med dit CV og anden relevant dokumentation på Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk. Sidste frist for at indsende din ansøgning er den 1. oktober 2023.

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst med forventet opstart den 1. december 2023.

Vi forventer at afholde første og anden samtaler hhv. den 11. oktober 2023 og 23. oktober 2023.
Begge samtaler afholdes fysisk ved Færdselsstyrelsen i Ribe. Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå en case.
Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som et led i ansættelsesforløbet.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Henrik Flindt på tlf. 4027 2205 eller på mail hefl@fstyr.dk
Du er også meget velkommen til at kontakte Digitaliseringskonsulent Kathrine Boldsen på tlf. 4187 5594 for at høre mere om arbejdet med digitalisering i styrelsen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171743&DepartmentId=10047&MediaId=3398&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896173

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet