Færdselsstyrelsen søger to jurister til udvikling af fremtidens regler i Team Jura

Profilbillede
dato

Færdselsstyrelsen søger to jurister til Team Jura



Vil du være med til at sikre et højt juridisk niveau i et tæt tværfagligt samarbejde? Har du politisk flair og lyst til at være med til at skrive fremtidens regler på transportområdet? Trives du i en travl hverdag med masser af juridiske udfordringer? Så er du den, som vi søger til Team Jura.

Team Jura er en stabsfunktion, som understøtter opgaveløsningen i resten af Færdselsstyrelsen

Grundet interne omplaceringer er der blevet plads til to nye jurister i Team Jura, og vi søger derfor efter to nye kollegaer der kan indgå i vores daglige arbejde. Som jurist i Jura bliver du en del af et team på 16 personer. Jura er et team i konstant udvikling, og du kan derfor være med til at sætte dit præg på teamets arbejdsgange såvel som teamets dagligdag. Teamets opgaver omfatter blandt andet understøttelse af ledelsen, udbud og indkøb, GDPR, styrelsens regelportefølje og generel understøttelse af styrelsen i diverse juridiske problemstillinger. Du vil hurtigt sammen med dine kollegaer og teamleder få ansvar for at udvikle teamets juridiske opgaver og understøttelse af organisationen.

I teamet er der fokus på at spille hinanden gode og lykkes sammen. Vi løfter en lang række opgaver, men vi har særligt brug for dig til at skrive regler. Teamet har en stor samarbejdsflade i resten af organisationen, og alle opgaver løses i samspil med kollegaer fra vores andre fagområder. Du vil komme til at stå i spidsen for regelprojekter, hvor du sammen med dine kollegaer fra fagområderne skal være med til at finde gode og holdbare løsninger, som skal omsættes til regler. Du er derfor stærk i at skabe gode relationer og et samarbejdsrum, som understøtter, at den gode løsning findes i fællesskab.

Der kan også i perioder være behov for, at du skal bidrage med at løfte andre af teamets opgaver. Har du ikke tidligere erfaring med regelarbejde, eller er du nyuddannet, sikrer vi et forløb, hvor du klædes på til opgaven.

Styrelsens medarbejdere har gode rammer for hjemmearbejde, og derfor mestrer du at arbejde på distancen og ser fordele i de fleksible muligheder.

Vi forventer, at du:

Er cand.jur. eller cand.merc.jur.
Har erfaring med regelarbejde eller lyst til at udvikle dig inden for dette felt
Har et godt blik for den politiske dagsorden og gerne erfaring fra en politisk styret organisation
Er stærk i juridisk metode og har gode kompetencer inden for forvaltningsret og offentlig ret
Har lyst til og evner at stå i spidsen for tværfagligt samarbejde
Er systematisk, grundig og har sans for detaljen



Derudover ønsker vi os en kollega, som:

Er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen
Trives i et uformelt arbejdsmiljø og ser lyst på tingene, også når der er travlt
Har et godt humør og tager afsæt i, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.
Er ambitiøs og har lyst til faglig udvikling
Evner at have flere bolde i luften ad gangen og er god til at prioritere
Tror på egne evner og tør at gå foran
Ikke er bleg for en god faglig diskussion og bringer gerne egne kompetencer og ideer i spil



Færdselsstyrelsen – hvem er vi…

Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er ca. 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse herom på www.fstyr.dk.



Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Ansættelse sker efter gældende overenskomst.

Stillingen er til besættelse 1. december 2024 eller snarest muligt derefter.

Stillingen ønskes som udgangspunkt besat i Ribe, men hvis rette ansøger, ikke kan findes i nærområdet, er Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance og med en fleksibel tilgang til hjemmearbejde. Ansøgere vil derudover, i det omfang det er muligt, kunne tilbydes at arbejde ud fra en af Færdselsstyrelsen øvrige lokationer.
Du skal forvente at skulle til Ribe cirka en gang om ugen, nogle gange mere.
Du må desuden forvente, at du i din oplæringsperiode skal møde ind i Ribe.
Du vil få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads.



Yderligere information

Har du lyst til at høre mere om stillingen, så kontakt teamleder Natasja Hyldahl Lauritzen på telefon 4187 5567 eller specialkonsulent Maria Winkel Lorenzen på 4187 1798.



Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 8. oktober 2024.
Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 22. oktober 2024, og der kan muligvis blive behov for en 2. samtalerunde.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.





Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116348

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet