Fagligt stærke og nysgerrige socialrådgivere søges til Voksen Myndighed – Team Overgang og Team Udviklingsforstyrrelser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Voksen Myndighed søger 3 socialrådgivere til 1 fast stilling på 34 timer ugentligt og 2 barselsvikariater på 35 og 37 timer.


Opstart for alle 3 stillinger er pr. 1. juni 2024 eller snarest muligt derefter.

Voksen Myndighed er en afdeling i Jobcentret, som varetager servicelovens paragraffer. Vores målgruppe er borgere med nedsat funktionsevne eller særlige sociale problemer inden for det specialiserede voksenområde.
Som myndighedsrådgiver i Voksen Myndighed er de væsentligste arbejdsopgaver at målgruppeafklare borgere, der søger om tilbud, vurdere efterfølgende indsats og følge op herpå. Der lægges stor vægt på borgerinddragelse, og der er fokus på en helhedsorienteret indsats og tværfagligt samarbejde både internt og eksternt.

Sådan arbejder vi

Vores kerneopgave har vi beskrevet i følgende citat:
”I Voksen Myndighed arbejder vi helhedsorienteret med at udrede og vurdere borgerens funktionsnedsættelse for at kunne vejlede og bevilge relevante indsatser”.
Vores vision er at vi vil være kendt for at have høj faglig kvalitet i sagsbehandlingen og træffe kompetente afgørelser med borgeren i centrum.

I Voksen Myndighed vægtes samarbejde med borger og tilbud højt. Vi har igennem de senere år opbygget et solidt og konstruktivt fundament for samarbejdet mellem borger, tilbud og myndighed – også kaldet ”Treklangen”.
Vi har ugentlige visitationsmøder med deltagelse af både myndighed og vores tilbud, og her finder vi sammen de gode løsninger.
Vi anvender Voksenudredningsmetoden (VUM) til at afklare borgerens behov for kompensation for den nedsatte funktionsevne, og står netop overfor at implementere VUM 2.0 som tager udgangspunkt i borgerens ressourcer, ønsker og mål. Herefter tilrettelægges indsatsen med udarbejdelse af mål i handleplanen.

Specifikt for den ledige stilling i Team Overgang
De fleste nye ansøgninger og henvendelser fra borgere behandles i Team Overgang. Når der er en stabil indsats omkring borgeren, overdrages den til det team, hvor det center der skal levere indsatserne fremover, ligger. Det vil sige, at rådgiveren som udgangspunkt har sagen i max 1 år. Sager til teamet fordeles efter interesser og kompetencer.

Som socialrådgiver i Team Overgang bliver dine primære arbejdsopgaver:

  • Deltage i overdragelsesmøder med familieafdelingen
  • Udarbejde udredninger og træffe afgørelse om støtte jf. serviceloven
  • Fremlægge sagerne på visitationsmøder
  • Koordinere de tværfaglige indsatser og være i tæt dialog med relevante samarbejdspartnere
  • Sammen med dit team at have beslutningskompetence til at kunne træffe afgørelser omkring støtte
  • Deltagelse på rehabiliteringsmøde i Jobcentret hver 3. måned eller efter behov

Der søges 1 fast stilling på 34 timer.

Specifikt for de ledige barselsvikariater i Team Udviklingsforstyrrelser
Målgruppen er borgere med udviklingshæmning, udviklingsforstyrrelser, udviklingshæmning med dom, erhvervet hjerneskader eller autismespektrum forstyrrelser. Der tages løbende stilling til borgernes behov for støtte i enten eget hjem eller i botilbud. Dette sker på baggrund af udredninger, handleplansmøder, henvendelser fra borgeren eller fra værger.

Som socialrådgiver i Team Udviklingsforstyrrelser bliver dine primære arbejdsopgaver:
  • Udarbejde udredninger i samarbejde med borger
  • Tværfaglige opfølgningsmøder med borger, professionelle og pårørende
  • Ansøgning om værgemål og ansøgning om flytninger uden samtykke
  • Koordinering af indsatser og samarbejdsmøder
  • Deltagelse på rehabiliteringsmøde i Jobcentret hver 3. måned eller efter behov

Der søges 2 barselsvikariater – 1 par 35 timer og 1 på 37 timer.

I alle stillingerne lægger vi vægt på, at du:
  • Er socialrådgiver og nysgerrig på det specialiserede voksenområde
  • Er fleksibel i forhold til opgavevaretagelse
  • Kan bevare fodfæste i en hverdag som byder på udfordringer og formår at skabe struktur og overblik
  • Er god til at formulere dig skriftligt såvel som mundtligt
  • Er empatisk og har en anerkendende tilgang til borgerne, samtidig med at du formår at varetage rollen som myndighed
  • Kan agere i en politisk styret organisation
  • Evner at samarbejde konstruktivt i og uden for egen afdeling
  • Har kørekort

I alle stillingerne tilbyder vi:
  • Introduktionsplan til nye medarbejdere
  • Et socialfagligt spændende job med udfordrende og afvekslende opgaver
  • Faste ugentlige sparringsmøder i teamet
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Flekstidsordning
  • Fleksibilitet i tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver
  • Mulighed for 4 dages arbejdsuge

Vi håber, at du er blevet nysgerrig og gerne vil vide mere om stillingerne.
Du er velkommen til at kontakte myndighedsleder Kristiane S. Jensen tlf. 21 20 46 28.

Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingerne.

Angiv gerne i ansøgningen hvilken stilling du søger.

Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist:
Torsdag d. 11. april 2024
Der afholdes ansættelsessamtaler den 23. april 2024.


Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.


Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på "send ansøgning" nederst og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Esbjerg kommune, Giørtz Plads 2, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018539

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet