BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du identificere udviklingspotentialer og beskrive dem i skarpe beslutningsoplæg? Får du energi af at drive projekter frem til værdiskabelse? Og trives du med at arbejde agilt og teambaseret i tæt samarbejde med forretningen, mens du har det sjovt? Så er du højst sandsynlig vores nye kollega i Proceskontoret for projekter, analyse og compliance (PAC).
Din kommende arbejdsplads
Kontorets formål er at sikre løbende forretningsudvikling af personbeskatningen i Danmark. Det gør vi gennem strategisk prioriterede projekter og ved anvendelse af fremtidens vigtigste ressource, nemlig data. Vi har brug for dine kompetencer til at indfri potentialet, så vi kan accelerere fremtidens skatteadministration til gavn for vores fælles velfærdssamfund. Vi har store ambitioner og mange emner i backloggen, så vi har brug for flere dygtige kolleger til eksekveringen.
Du bliver en del af et kontor, der er præget af nytænkning, kreativitet og entusiasme. Desuden sætter vi stor pris på kontinuerlig metodeafprøvning.
Vi arbejder med at udvikle forskellige data- og softwareløsninger til understøttelse af forretningen bredt set, dvs. både små automatiseringsløsninger til sagsbehandlerne og store ML-modeller til risikoafdækning af skatteborgernes oplysninger om deres skatteforhold. Skattestyrelsen står ved begyndelsen af en større digital transformation, så hvis du har lyst, har vi lige nu en ny, ekstra plads ved bordet. Vi skal ikke hjem, vi skal videre – skal du med?
Arbejdet er funderet i en struktureret tilgang til forretningsudvikling via en værktøjskasse med udviklingsmetoder, som vi konstant opdaterer. Vi anvender fx en agil mødestruktur, som er tilpasset opgaven, hvor vi planlægger vores opgaver i 14-dages sprints med bl.a. daglige stand-ups, midway reviews og retrospectives, ligesom vi arbejder i faste teams.
Vi har brug for en kollega, som vil holde af at
- identificere og beskrive udviklingspotentialer i tæt samarbejde med forretningen, som er vores slutbrugere fx gennem workshops,
- prioritere og sætte retning for identificerede udviklingspotentialer,
- formidle indsigter og erfaringer til dine kollegaer og vores ledelse gennem letforståelige notater og korte, præcise PowerPoint præsentationer,
- forestå kommunikation med bidragsydere og interessenter som fx styregrupper og ledelsen,
- have ansvar for projektledelse og fremdrift herunder prioritering og planlægning af opgaver og leverancer,
- opbygge viden løbende om opgaver og mulige løsninger - herunder forbedringspotentialer,
- samle et team og facilitere en kultur med fokus på performance, værdiskabelse og psykologisk tryghed, hvor der løbende reflekteres og optimeres i forhold til, hvordan teamet bedst skaber forretningsmæssig værdi.
Vi kender dig ikke endnu, men måske kan du genkende dig selv
- Du har så meget erfaring med forretningsudvikling, at du er i stand til at identificere forbedringspotentialer, formidle komplekse forretningsanalyser og har stor appetit på at sætte dig ind i nye forretningsmæssige problemstillinger.
- Det er ikke en forudsætning, at du har en skattefaglig baggrund, da vi er mere interesseret i dine kompetencer og din personlighed end i din uddannelse. Vi har brug for en erfaren kollega, som har opnået faglighed og kompetencer indenfor forretningsudvikling fra tidligere jobs.
- Det er vigtigt, at du er åben og imødekommende og er god til at samarbejde, da det er en stilling med store og brede kontaktflade både i kontoret, ude i forretningen og i organisationen generelt.
- Du kan både kunne arbejde selvstændigt og være udadvendt og opsøgende i din adfærd, for det er afgørende, at du med tiden selv kan tilrettelægge dine opgaver, og hvem der skal bidrage til din proces.
- Du besidder en god forretningsforståelse, der gør dig i stand til at sætte dig ind i Skattestyrelsens udfordringer.
- Du er forandringsparat og ser helt naturligt forandring som en åbning til nye muligheder.
- Dine kommende kollegaer er både ansvarsbevidste, imødekommende og proaktive. De har god, lun humor, og ofte har de mange bolde i luften på én gang. Så du vil passe bedst ind, hvis du kan se dig selv i sådan et team.
- Du arbejder struktureret og forstår at planlægge og prioritere dine opgaver, så vi hele tiden skaber fremdrift i vores produkter.
- Vi har et rigtigt godt hold bestående af to kontorchefer, en souschef og 27 medarbejdere, som kommer rigtig godt ud af det med hinanden.
- Vi sætter stor pris på sparring og udveksling af erfaringer – og vi husker altid på, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Derfor dyrker vi også teambuilding som en fast del af vores arbejdsuge.
- Vi er vilde med vores arbejde og knokler for at opnå resultater, men vi nyder også at have fri. Vi har alle familie, børn, venner eller fritidsinteresser, som vi elsker at bruge tid på. Derfor går vi op i, at der skal være balance mellem arbejde og privatliv.
- Du får et skræddersyet introduktionsforløb med mentorordning og sidemandsoplæring.
- Kontoret er kendetegnet ved en stærk og tryg læringskultur, hvor vi løbende reflekterer over modus og resultater og giver hinanden feedback og evaluerer forløb. Vi er opmærksomme på personlige styrker og udviklingspunkter og vi skaber rum til at tænke over opgaveløsningen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest den 30. november 2023. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Kristian Kaack Ovesen på telefon 72 37 22 79 eller kontorchef Karl Kristian Andersen på telefon 72 38 33 03.
Vi har planlagt at afholde første runde samtaler den 5. december 2023. Hvis du går videre, skal du afsætte tid til udfyldelse af en logiktest, personprofilanalyse og en case inden anden runde samtale, der afholdes den 11. december 2023. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Stillingen ønskes besat snarest muligt eller den 1. februar 2024.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942544