BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du ledererfaring, lyst og særligt evner til at lede dygtige medarbejdere, der bidrager til at sikre, at borgere og virksomheder oplever en entydig, letforståelig og sammenhængende information på tværs af forskellige kommunikationskanaler i Skattestyrelsen? Så er det dig, vi søger til en stilling som funktionsleder i enheden Personvejledning, Person.
Personvejledning arbejder tæt sammen med de øvrige kommunikationsenheder i Skattestyrelsen om at sikre sammenhængende brugerrejser og brugervenlige kommunikationsløsninger, der gør, at flest muligt får betalt den korrekte skat til tiden.
I samarbejde med fagområdets skattefaglige specialister understøtter Personvejledning kommunikationen af praksisnær vejledning til borgere og virksomheder på en forståelig og relevant måde.
Personvejledning understøtter derudover udrulningen af Skattestyrelsens strategi samt strategi for Personbeskatning gennem kommunikation til ledere og medarbejdere i Person bl.a. ved videoproduktion, podcasts og artikler.
Ansvarsområder
Dit primære ansvar som funktionsleder er ledelse af otte medarbejdere og sikring af den daglige drift i Personvejledning, så enheden opnår de opsatte mål. Din enhed vil bestå af både erfarne medarbejdere og nyansatte. Da du bliver medlem af ledergruppen i Personprocesser, får du også tværgående ledelsesopgaver, som du skal løse i samarbejde med områdets i alt seks ledere og underdirektøren. Herudover får du et tæt samspil med andre kollegaer inden for fagområdet Person og på tværs af Skattestyrelsen.
Enheden har bl.a. følgende ansvarsområder:
- Sikring af fagligt og kommunikativt indhold i vejlednings- og kommunikationsmateriale
- Deltagelse i vejledningsaktiviteter og vejledningsprojekter i samarbejde med enheder på tværs af Skattestyrelsen
- Bidrage til kvalitativ research og analyser samt effektmålinger af vejlednings- og kommunikationsaktiviteter
- Udvikling af borgerrettede kommunikationsprojekter – eksempelvis nyt materiale til skat.dk/skole
- Kommunikation af strategi for personbeskatning 2022-2025
Det er vigtigt, at du har erfaring med driftsledelse, og at du kan tage ansvar for fremdriften i enhedens opgaver og projekter. Du skal have gode relationelle kompetencer og evner til at kommunikere klart og tydeligt.
Du kan have en uddannelsesmæssig baggrund inden for kommunikation, statskundskab, forvaltning eller lignende. Alternativt kan du have opnået en tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Erfaring fra en politisk styret organisation er et krav. Vigtigst af alt er dog, at du har lyst til og talent for ledelse samt evner at motivere og engagere medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund og erfaring med fokus på, at opgaver og projekter løses med høj kvalitet.
Personvejledning - din nye arbejdsplads
Personvejledning er en del af afdelingen Personprocesser i fagdirektørområdet Person, som har hovedsæde i Ribe – her er enheden også placeret.
Vi tilbyder en rigtig god kultur, hvor vi prioriterer det gode samarbejde mellem kolleger og tilbyder gode muligheder for både faglig og personlig udvikling. Vi lægger vægt på, at det skal være meningsfuldt, udviklende og sjovt at gå på arbejde. Du kommer til at have en travl hverdag i en stor og kompleks organisation, med mange kolleger og samarbejdspartnere på tværs af Skatteforvaltningen.
Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Passer profilen på dig, og har du lyst til at udvide din arbejdsmæssige erfaring, så send os din ansøgning, CV og eksamensbeviser hurtigst muligt og senest 9. november 2023 via linket ”Søg stillingen”. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.
Har du spørgsmål til stillingen, så er du velkommen til at kontakte underdirektør Jan Møller Mikkelsen på telefon 72 37 57 60.
Første samtale vil finde sted i uge 46. I forbindelse med en evt. anden samtale i uge 47, skal du afsætte tid til udfyldelse af en personlighedsanalyse og en logisk analyse.
Forventet tiltrædelse pr. 1. januar 2024 eller efter aftale.
Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest.
Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930370