Imødekommende sagsbehandler der vil bidrage til udviklingen af en effektiv administration på personområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du på udkig efter et job med en bred kontaktflade, hvor der vil være tæt dialog med virksomheder og borgere? Vil du hjælpe virksomheder med at forbedre kvaliteten af deres lønindberetninger, indberetninger til eIndkomst og eKapital, og vil du vejlede og kontrollere? Er du videbegærlig, og vil du gerne være en del af faglig stærk enhed, hvor vi løser opgaver i forskellige projekter sammen i mindre teams? Så er du måske vores kommende kollega i Persondata 3 – eIndkomst i Ribe.

Sagsbehandling med udgående kontrolbesøg og vejledningsaktiviteter
I Persondata har vi ansvaret for at understøtte korrekte indberetninger fra tredjepart til brug for Skattestyrelsens digitale processer fx årsopgørelsen. Vi bidrager desuden til den løbende udvikling af en effektiv administration på personområdet. Konkret arbejder vi med driftsopgaver, vejledning og kontrol indenfor eKapital, eIndkomst og pensionsområdet.

Der er stort fokus på datakvalitet af indberetningerne til eIndkomstsystemet, da kvaliteten har betydning for lønmodtagernes årsopgørelser. Datakvaliteten har ligeledes betydning for de dataanvendere, som benytter eIndkomstsystemet i forbindelse med diverse udbetalinger. Afledte konsekvenser kan være forkerte udbetalinger af sociale ydelser mv. Datakvaliteten har således en stor samfundsmæssig betydning.

Dine opgaver vil spænde vidt og vil bl.a. omfatte at:

  • Gennemgå lønindberetninger og kontrol af disse i forhold til regnskabet
  • Vejlede virksomheder i forhold til lønindberetning og skatteregler for arbejdsgivere
  • Kontrollere arbejdsgivernes indberetninger til eIndkomst. Kontrollen kan foretages ved et besøg i virksomheden eller ved onlinemøder
  • Kontrollere og lave vejledningsaktiviteter i sportens verden
  • Sikre beskatning af HOA-lån og foretage 0-stilling for ejere i insolvente boer og konkursboer.
Du vil få en bred kontaktflade i jobbet, og der vil være kontakt og dialog med samarbejdspartnere, borgere og virksomheder. Du bliver en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast samt sparring på opgaverne.

Gode revisionskompetencer og professionel tilgang
Du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc. Aud., HD-R, skatterevisor, professionsbachelor i skat eller relevant erfaring med sagsbehandling fra det offentlige. Nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning.

Med din faglighed skal du kunne gennemskue opgaver, der er præget af kompleksitet og vurdere, om der er forhold, som kræver ekstra fokus for at sikre korrekt sagsbehandling. Det er afgørende, at du har regnskabsmæssig forståelse, flair for IT og er dygtig til at analysere og skabe overblik.

For at få succes i jobbet er du videbegærlig og dialogskabende. Du tilegner dig viden, og du deler den gerne med andre. Du er god til at samarbejde – også i situationer, hvor du skal sætte dig ind i nye områder.

Som person udviser du en professionel adfærd. Du er imødekommende og har gode formuleringsevner – både mundtligt og skriftligt. I forbindelse med kontrolbesøg eller vejledningsaktiviteter efterlader du et godt og professionelt indtryk.

Du bliver Skattestyrelsens repræsentant i virksomhederne, hvorfor det er afgørende, at du kan håndtere enhver situation selvstændigt med et højt fagligt niveau og med udgangspunkt i Skattestyrelsens strategi om ”Borgere og virksomheder i centrum”.

Fællesskabsfølelse og dedikerede kolleger
Din enhed er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Person, Persondata, som er et forretningsområde med ca. 225 medarbejdere.

I enheden er vi for øjeblikket 22 medarbejdere, hvor vi arbejder sammen i mindre teams for at løse opgaver i forskellige projekter.

Vi tilbyder dig udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Vi er fagligt stolte – og med god grund. Vi løser vores opgaver til tiden og med høj kvalitet. Oven i det store faglige engagement og høje kompetenceniveau, lægger vi også vægt på et godt socialt sammenhold. Vi søger at udnytte medarbejdernes kompetencer bedst muligt til at skabe resultater, da vi tror på, at den største motivationsfaktor er, at få lov til at bruge sine kompetencer til at løse kvalificerede opgaver.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse senest mandag den 5. juni 2023 via linket ”Søg stillingen”.

Vi forventer at afholde samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag.

Der kan indgå et testforløb med personanalyse og logisk test for ansøgere, der går videre i processen.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Lars Kristensen på telefon 72 37 56 01.

Inden ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Tiltrædelse er 1. august 2023 eller efter nærmere aftale.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169044&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835484

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet