Informationssikkerhedskonsulent til Færdselsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Bliver du motiveret af at arbejde med informationssikkerhed og vil du med på vores rejse, hvor du får mulighed for at sætte dit eget præg på området?

Du vil i din rolle som Informationssikkerhedskonsulent få stor indflydelse på vores arbejde med ISO27001, hvor du formår at omsætte disse krav til operationelle og effektive procedurer, der kan efterleves i praksis i vores daglige arbejde.



Dine opgaver
Du vil deltage i arbejdet med at udarbejde, implementere og vedligeholde interne politikker og retningslinjer, samt procedure og vejledninger om informationssikkerhed.

Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til arbejde med informationssikkerhed i en offentlig kontekst. Herunder gennemførsel og opfølgning på diverse målinger og rapporteringer.

Forberedelse af og arbejdet med informationssikkerhedsudvalgsmøder vil naturligt indgå i din dagligdag, da vi som team har ansvaret for disse møder.

Årshjulsopgaver, leverandør- og budgetstyring indenfor dit eget område vil løbende indgå i dine opgaver.

Du vil i stor grad rådgive og sparre med kollegaer såvel som med leverandører. Muligheden for at præge dine fremtidige arbejdsopgaver er stor og du vil med din erfaring i ovenstående, hurtigt kunne gøre en forskel overfor dine kollegaer og Færdselsstyrelsen.

Om dig
Du har en relevant uddannelse og gerne flere års erfaring fra en lignende stilling.

Du arbejder selvstændigt, metodisk og struktureret med dit fagområde og inddrager aktivt dine omgivelser i dit arbejde. Du kommunikerer i øjenhøjde og evner at skabe medejerskab og fælles trækkraft i dine opgaver og projekter. Du har en god fornemmelse for mennesker og ved hvornår du skal lytte, hvornår du skal byde ind og hvornår du skal stå fast.

Vi forestiller os, at du trives i en afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver inden for dit felt og at du har lyst til at skabe dine resultater i tæt samarbejde med dine kollegaer på tværs af hele styrelsen.


Vi ser i øvrigt gerne, at du

  • har relevante certificeringer og viden indenfor informationssikkerhedsområdet og har et stærkt
    kendskab til ISO27001
  • har en god forretningsforståelse og gerne viden om NIS2 og GDPR. Ansvaret for GDPR indgår ikke i stillingen
  • er en god kommunikator, der kan formidle kompleks viden på en forståelig måde
  • kan lide at udarbejde og opdatere dokumentation indenfor dit område
  • er af natur proaktiv og selvkørende
Vi tilbyder
Vi kan tilbyde ansættelse i en ambitiøs organisation i rivende udvikling, hvor du får gode og fleksible muligheder for at påvirke din egen hverdag i arbejdet med løsningen af dine opgaver.

Du vil blive ansat i IT- og digitaliseringsafdelingen, hvor vores hovedfokus er at understøtte styrelsens forretningsområder bedst muligt gennem vores IT-leverancer, drift, informationssikkerhed og projekter. Vi er 22 kollegaer med forskellige fagligheder fordelt på to teams. Vores omgangstone er uhøjtidelig og med plads til et godt grin.

Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er godt 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.

Løn, ansættelsesforhold og ansøgning
Rent praktisk vil stillingen være en fuldtidsstilling med ansættelsessted ved Færdselsstyrelsens hovedkontor i Ribe, og med mindre rejseaktivitet rundt i Danmark. Vi har flere lokationer i det meste af Danmark, som du har mulighed for at møde ind på, men din primære arbejdsgang vil være i Ribe. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi tilbyder derfor også udstyr til en hjemmearbejdsplads.

Det er en betingelse for din ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt og oppebære denne under hele din ansættelse. Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse d. 1. januar 2023 eller snarest muligt.

Yderligere information
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Teamleder Sanne Tjelle Grønnebæk tlf. 2173 8893 eller mail stgr@fstyr.dk.

Ansøgning

Kan du se dig selv i overstående beskrivelse, så vil vi rigtigt gerne have din ansøgning sammen med dit cv og anden relevant dokumentation.

Sidste frist for indsendelse af din ansøgning er 15. november 2023.

Vi forventer at afholde første og anden samtaler hhv. 21. november 2023 og 24. november 2023. Samtalerne afholdes fysisk hos Færdselsstyrelsen i Ribe.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som et led i ansættelsesforløbet.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931447

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet