Juridisk ekspert til udvikling af lovmedholdelige produkter i offentlig IT-kontekst

Profilbillede
dato

Brænder du for at arbejde med GDPR, forvaltningsret og informationssikkerhed i en offentlig udviklingskontekst? Er du struktureret, grundig og nysgerrig på nye digitale teknologier? Så er du måske vores nye kollega!

Din kommende arbejdsplads PAC
Kontorets formål er at understøtte forretningsudvikling af personbeskatningen i Danmark gennem egenudviklede it- og dataprodukter, og det gør vi ved brug af spændende teknologier som fx AI/ML og procesautomatisering. Vi har brug for dine kompetencer til at hjælpe med at indfri potentialet, så vi kan accelerere fremtidens skatteadministration til gavn for vores fælles velfærdssamfund. Vi har store ambitioner og mange udviklingsprojekter i backloggen, så vi har brug for flere hænder til at sikre lovmedholdelighed og sikkerhed i udviklingen. Vi skal bygge lovmedholdelige produkter, og det gør vi bedst ved at sikre, at juridisk ekspertise er til stede fra start og igennem alle faser af et it-udviklingsprojekt.

Du bliver en del af et forholdsvist nyt kontor, der er præget af nytænkning, kontinuerlig metodeafprøvning og stor entusiasme, og vi sætter stor pris på din faglighed og evner til at bygge bro mellem juraen og teknikken.

Dine opgaver kunne være

  • rådgive kollegaer og ledelse om GDPR, forvaltningsret og informationssikkerhed i en udviklingsmæssig kontekst
  • udarbejde compliancevurderinger
  • kvalitetssikre juridiske dokumenter
  • udarbejde juridiske tekster til vores digitale håndbog for egenudvikling
  • skrive beslutningsoplæg
  • skrive juridiske notater
  • undervise og oplære kollegaer
  • foretage ledelsesrapportering
Vi bestræber os på at arbejde interessebaseret, så du vil være med til at definere din opgaveportefølje, som afhængigt af dine kompetencer og erfaring vil udvikle sig over tid. Vores opgaver er sjældent lige til, så vi forventer at kunne udfordre og udvikle dig kontinuerligt.

Vi kender dig ikke endnu, men måske kan du genkende dig selv
Vi lægger vægt på, at du er en dygtig skriftlig formidler, som evner at kommunikere komplekse emner kortfattet, klart og med det rette detaljeniveau. Du arbejder selvstændigt og tager ansvar for fremdrift på dine opgaver, så vi kommer i mål med vores ambitioner.

Du er uddannet jurist, cand.merc.(jur.) eller har en anden relevant baggrund. Du kan have nogle års erfaring fra en lignende stilling, eller du kan være nyuddannet jurist eller erhvervsjurist. Du har en grundlæggende forståelse for GDPR og forvaltningsretten, og det vil være en fordel, hvis du har erfaring med it-udvikling, it-kontrakter eller lignende. Men er du fx nyuddannet, lægger vi i stedet vægt på, at du har interesse for de juridiske og sikkerhedsmæssige områder og har stor lyst til at opbygge dine faglige kompetencer. Uanset hvem du er, tilbyder vi dig relevant, faglig kompetenceudvikling, så du får et robust grundlag at arbejde ud fra. Du vil desuden indgå i team med erfarne kolleger, som kan give dig faglig sparring og sidemandsoplæring i det daglige.

Uanset din faglige baggrund ønsker vi, at du:

  • er nysgerrig på nye teknologier og digitale produkter
  • kan balancere at arbejde både selvstændigt og tværfagligt om opgaverne
  • tager initiativ, viser ansvar, og at du følger opgaverne til dørs.
Vi tilbyder gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i hverdagen. Vi lægger stor vægt på selvstændighed i vores opgaveløsning og kombinerer det med et tværgående samarbejde og særdeles godt kollegaskab. Vi har fokus på at sikre høj trivsel i kontoret, herunder sikre og styrke vores gode kollegaskab og balancen mellem arbejdsliv og privatliv. Vores kultur er uformel og åben, og vi har en stærk læringskultur med afsæt i videndeling og løbende, gensidig sparring.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning. 

Kontakt og ansættelsesvilkår 
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 5. august 2024.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 32 og 33. Tiltrædelse pr. 1 september 2024 eller efter aftale. Forud for ansættelse indhentes referencer og straffeattest.

Spørgsmål besvares gerne af souschef Kristina Adrian König på telefon 72 37 78 95. Grundet sommerferie besvares spørgsmål fra 1. august 2024.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.  

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-08-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6073262

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet