Jurist søges til at drive digital transformation i Færdselsstyrelsen

dato

Færdselsstyrelsen søger en jurist til Team Jura som skal understøtte styrelsens digitaliseringsprojekter- og opgaver

Vil du være med til at sikre et højt fagligt niveau i et tæt tværfagligt samarbejde? Brænder du for digital forvaltningsret og gode digitale løsninger? Trives du i tværfaglige samarbejder og finder arbejdsglæde i at formidle din viden? Så er det måske dig, vi søger som vores nye jurist.

Vi tilbyder en spændende stilling i et stærkt fagligt fællesskab, hvor du sammen med styrelsens juridiske generalistteam kommer til at indgå i styrelsens digitale udviklingsopgaver.

Vi har travlt og mangler derfor dig, der vil arbejde med udviklingen af digitale løsninger.

Team Jura er en stabsfunktion, som understøtter opgaveløsningen i resten af Færdselsstyrelsen

Stillingen er placeret i Team Jura, der består af 17 medarbejdere, som arbejder inden for forskellige områder. Teamet varetager opgaver vedr. GDPR, udbud og indkøb, styrelsens regelportefølje og generel understøttelse af styrelsen i diverse juridiske problemstillinger, herunder som en ny opgave med digital forvaltningsret.

Teamet har en stor samarbejdsflade i resten af organisationen, og alle opgaver løses i samspil med kollegaer fra vores andre fagområder. Du vil komme til at arbejde med digitalisering på tværs af hele Færdselsstyrelsen i samarbejde med fagområderne, kollegerne i teamet og styrelsens digitaliseringsafdeling. Du er derfor stærk i at skabe gode relationer og et samarbejdsrum, som understøtter, at gode løsninger findes i fællesskab.

Vi står stærkt på værdier som fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse, og hvor der er plads til ambitioner. Værdierne er synlige i vores hverdag og bliver aktivet inddraget i vores opgaveløsning.

Styrelsens medarbejdere har gode rammer for hjemmearbejde, og derfor mestrer du at arbejde på distancen og ser fordele i de fleksible muligheder.

Sammen med din nærmeste kolleger vil du bl.a. få ansvaret for at:

  • Understøtte styrelsen som projektdeltager i udviklingsarbejdet i konkrete digitaliseringsprojekter og andre digitaliseringsopgaver i forhold til forvaltningsretlige aspekter
  • Rådgive og hjælpe styrelsens fagområder med spørgsmål om fx forvaltningsret, arkivlov, databeskyttelsesret og teknologi- og sektorspecifik regulering
  • Bistå med udviklingen af værktøjer, processer mv., som kan understøtte styrelsens digitaliseringsopgaver i en juridisk kontekst
  • Understøtte den digitale transformation i Færdselsstyrelsen og sikre at digitale løsninger er i overensstemmelse med reglerne i bl.a. GDPR og forvaltningsretten
  • Understøtte arbejdet med compliance på tværs af styrelsen, fx NIS2, AI-forordningen eller GDPR
Din profil

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som f.eks. cand.merc.jur., cand.jur. eller lignende. Det er en fordel, men ikke et krav, at du på forhånd har kendskab til eller erfaring med digitalisering i en offentligretlig kontekst, gerne fra en politisk styret organisation. Herunder har du kendskab til flere af de retlige områder, fx compliance eller cybersikkerhed, der skal bringes i spil i forbindelse med offentlig digitalisering eller har lyst til at arbejde med eller udvikle dig inden for ét eller flere af disse områder. Særligt finder du glæde i at nørde med forvaltningsretten. Arbejdet med digital forvaltningsret i teamet er under opbygning og du får derfor mulighed for præge udviklingen og opgavesammensætningen af din stilling.

Om dig

  • Dine samarbejdsevner er i top og du har interesse for samspillet mellem juraen og digitalisering
  • Du arbejder helhedsorienteret og er nysgerrig på sammenhænge og processer
  • Du nyder at bringe forskellige retlige discipliner i spil og ser samspillet imellem dem
  • Du deler informationer og erfaringer til glæde for udviklingen af området
  • Du er nysgerrig på teknologi, agilitet og projektarbejde
  • Du er udviklingsorienteret og har forståelse for at omsætte juraen til konkrete løsninger også nye løsninger
  • Du er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen
  • Du evner at have flere bolde i luften ad gangen og er god til at prioritere
  • Du trives i et uformelt arbejdsmiljø og ser lyst på tingene, også når der er travlt
  • Du har et godt humør og tager afsæt i, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.
Færdselsstyrelsen – hvem er vi…

Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er ca. 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse herom på www.fstyr.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Stillingen er til besættelse 1. februar 2026 eller snarest muligt derefter.

Ansættelse sker efter relevant overenskomstgrundlag f.eks. Cirkulære om overenskomst for akademikere i staten (AC overenskomsten) . Der vil derudover være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Lønindplacering sker i henhold til Medarbejder- og kompetencestyrelsens lønoversigt pr. 1. november 2025. For indplacering på AC-overenskomsten se side 31 og nederst side 32.

Vi lægger vægt på at tiltrække den rette kapacitet, og vi er selvfølgelig klar til at matche det niveau, det kræver – både i opgaver og vilkår.

Yderligere information

Har du lyst til at høre mere om stillingen, så kontakt teamleder Natasja Hyldahl Lauritzen på telefon 4187 5567, chefkonsulent Line Schjerning Christiansen på telefon 4187 1769 eller chefkonsulent Henriette Sundgaard Land på telefon 30538973

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest torsdag den 4. december 2025. Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 10. december 2025, og der kan muligvis blive behov for en 2. samtalerunde.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.

Færdselsstyrelsen ønsker en medarbejder sammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7d429214-d772-4664-a8f2-cbb3ad2eb4c2

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet