BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en nysgerrig og selvkørende jurist med en passion for bæredygtig mobilitet? Vil du være med til at forme fremtiden for grøn omstilling og nye mobilitetsformer som fx elløbehjul og selvkørende biler ?
Så er du måske den, vi søger!
Om os
I Færdselsstyrelsen arbejder vi for at sikre en sikker, effektiv og bæredygtig transportsektor. I vores team Klima og ny mobilitet løser vi opgaver med både at udvikle og implementere national- og EU-lovgivning, og vi arbejder for at bane vejen for innovative, nye mobilitetsformer, herunder f.eks. selvkørende biler og robotter eller elektriske lastbiler . Vi har mange spændende projekter på vores bord, og vi mangler en dygtig jurist til at hjælpe os med at realisere dem.
Dine opgaver
Som jurist i vores team drømmer vi om, at du vil:
- Bidrage til udviklingen af juridiske rammer for grøn drivmiddelinfrastruktur og mobilitetsløsninger.
- Arbejde med forhandling, implementering og fortolkning af EU-lovgivning.
- Bidrage til udarbejdelsen af forsøgsordninger for nye grønne mobilitetsformer.
- Støtte departementsbetjening og udarbejde notater og analyser.
- Samarbejde med interne og eksterne interessenter for at fremme bæredygtige løsninger.
Vi forventer, at du har:
- En relevant juridisk uddannelse (cand.jur. eller lignende).
- Erfaring med departementsbetjening eller arbejde i en offentlig virksomhed.
- Kendskab til EU-lovgivning og offentlig ret.
- Evnen til både at arbejde selvstændigt og bidrage til det gode samarbejde, tænke innovativt og håndtere komplekse problemstillinger.
- Gode kommunikationsfærdigheder, især på skrift.
Vi tilbyder:
- Et veldrevet team med dygtige kolleger, som brænder for deres arbejde og er klar til at lukke dig ind i det gode fællesskab, der både er fagligt – men også socialt.
- Mulighed for at arbejde med aktuelle og relevante emner inden for klima og mobilitet.
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
- Fleksibel arbejdstilrettelæggelse og gode muligheder for hjemmearbejde.
Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er godt 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Du vil derfor få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.
Vi ønsker os en ny kollega pr. 1. december 2024.
Yderligere information
Hvis du er nysgerrig på at høre mere om stillingen, er du velkommen til at sende en sms til teamleder Christine Schoop Gärtner på 4187 1799, så ringer hun dig op.
Ansøgning
Send os din ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation senest den 20. oktober 2024.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 43 i Ribe.
Vi indhenter reference samt straffeattest i forbindelse med ansættelsen.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Ole Rømersvej, 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6125257