Jurister til kørekort, uddannelse og administration

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jurister til kørekort, uddannelse og administration

Vil du være en del af en afdeling, der løser en lang række opgaver inden for kørekort og køreuddannelsesområdet? Vil du være en del af et hold med en uformel omgangstone, hvor vi husker at have det sjovt samtidig med, at vi har mange opgaver?

Så er du måske vores nye jurist.

Afdelingen er i konstant udvikling, og du kan derfor være med til at sætte dit præg på arbejdsgange såvel som dagligdagen. I afdelingen administrerer vi reglerne på kørekortområdet. Vi er i alt ca. 80 medarbejdere fordelt på 4 teams og to lokationer i hhv. Ribe og Holstebro.



Om stillingen
Du vil blive en del af et fagligt fællesskab med både jurister, inspektører og administrative medarbejdere, hvor vi sætter pris på samarbejdet på tværs af fagligheder.

I teamet administrerer vi færdselslovens regler, behandler generelle og overordnede spørgsmål vedrørende de enkelte områder og udsteder vejledninger og regler på området.

Vi løser mange forskellige juridiske opgaver. Dine opgaver vil være meget forskelligartede og afhænger også af dine erfaringer, men du vil bl.a. skulle betjene vores departement i form af udarbejdelse af udkast til ministersvar, baggrundsnotater, udvalgsspørgsmål mv. Opgaverne vil også kunne bestå af almindelig sagsbehandling, understøttelse af øvrige teams på kørekortområdet, medvirke til afvikling af kørelærernes forprøve og afsluttende prøver samt regelarbejde.

Herudover er vi i teamet i gang med og står over for flere udviklingsopgaver på området, herunder bl.a. understøttelse af arbejdet med ministerens 12 initiativer på kørekortområdet, forberedelse til implementering af direktivændringer, understøttelse af digitaliseringen på området, bistand til fortsat udvikling og implementering af et kørekortregister, hvor der er brug for ekstra hænder.



Dine kvalifikationer
Vi forestiller os, at du:

  • Er en erfaren cand.jur. – men du kan også være nyuddannet
  • Har erfaring med sagsbehandling og meget gerne departements- og ministerbetjening
  • Er god til at formulere dig skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk
  • Trives i en travl hverdag med mange forskellige juridiske opgaver
  • Værdsætter samarbejde på tværs af fagligheder
  • Har erfaring med regelarbejde.
Det vigtigste er, at du trives med mange forskellige opgaver, at du er nysgerrig og ansvarsfuld, og så må du meget gerne have humor. Vi er et team, som sætter stor pris på hinandens selskab.

Er du studerende og ved at færdiggøre din kandidatuddannelse, vil vi også være interesseret i at høre fra dig.



Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er ca. 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Styrelsen har ansvaret for kørekort, køreprøver, færdsel, syn, køre- og hviletid og køretøjsteknik, hvor kerneområderne er tilladelser, tilsyn og regulering.

På landsplan er vi på nuværende tidspunkt ca. 600 engagerede medarbejdere i styrelsen med forskellige fagligheder og opgaver.

Vi står stærkt på værdier som fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse og plads til ambitioner.





Yderligere information
Vil du vide mere om stillingerne er du meget velkommen til at kontakte teamleder, Lotte Vester, på telefon 41871766, send gerne en SMS, så ringer hun tilbage, eller kontakt specialkonsulent, Anett Callesen, på telefon 41871849.

Stillingerne er faste stillinger på 37 timer. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og er til besættelse snarest muligt. For den rette kandidat vil der være mulighed for ansættelse som specialkonsulent. Stillingerne er til besættelse 1. juni 2024 eller snarest muligt derefter.

Færdselsstyrelsen har hovedsæde i Ribe, hvor temaet også har sin placering.

Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi har en fleksibel tilgang til hjemmearbejde, og du vil få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads efter prøveperiodens ophør. Der vil også være mulighed for at arbejde fra en af vores andre lokationer.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse mere herom på www.fstyr.dk



Ansøgnin
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 17. april 2024. Samtaler forventes afholdt i uge 17 i Ribe.

Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå tests.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som i led i ansættelsesforløbet.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6020118

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet