BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Færdselsstyrelsen skaber rammerne for sikker færdsel på de danske veje og sikrer balancen mellem bæredygtighed og mobilitet. Vores arbejde betyder meget for mange i vores samfund – her skaber du rammerne for fremtiden.
Vi tilbyder et job, hvor du får mulighed for at lede 11 dygtige og erfarne specialister i en styrelse med hovedsæde i Ribe, og som er vokset fra ca. 80 til godt 600 medarbejdere i løbet af de seneste år og som har hjemme i hele Danmark. Teamet prioriterer to fælles arbejdsdage om ugen, og du bor derfor nok i Ribe eller omegn. Vores værdier – og dermed grundlaget for dit lederskab – er, handlekraft, fællesskab, læring og meningsskabelse. Derigennem ønsker vi at dyrke en kultur, hvor medarbejdere og ledere oplever at have indflydelse og plads til store ambitioner.
Vi tilbyder, at du får hænderne på rattet og foden på speederen i forhold til mange tematikker, herunder også det kommende formandskab for EU, som Danmark overtager i 2025, og den løbende minister- og departementsbetjening. På opgaveniveau skal vi forholde os til alt lige fra fremtidens selvkørende køretøjer, flere miljøvenlige lastbiler, batterier i alt fra biler til løbehjul, at sikre statslige rastepladser, retssikkerhed for klagere, godkendelse til særtransport af bl.a. vindmøller og til udvikling af hele landets infrastruktur for ladestandere og implementering af det nye regelsæt om kilometerbaseret vejbenyttelsesafgift.
”Jeg er selv ny i Færdselsstyrelsen og søger en leder, der vil være med til at bygge relationer, sætte medarbejderne i centrum, lykkes i fællesskab og samtidig have det sjovt. Vi har et team med meget dygtige og erfarne specialister. Jeg inviterer også inden for i et ledelsesfællesskab, hvor vi vil og udvikler hinanden”, siger kontorchef Anne Bach Grønbæk.
Du bliver én af tre teamledere og refererer til kontorchefen. I teamet er der 3 jurister, 3 generalister og 5 køretøjsteknikere. Du kommer meget i kontakt med branchen, andre statslige organisationer og ikke mindst EU. I det hele taget er der ikke tale om et team med én fast opgave – det er i højere grad mange forskelligartede og projektlignende opgaver, der af og til også skal eksekveres med korte deadlines. Her er et udpluk af de typiske opgaver:
- Administration og udvikling af de tekniske regler for køretøjer og anvendelsen af køretøjer, hvor den grønne omstilling, nye mobilitetsformer, branchehensyn og færdselssikkerhed skal kombineres.
- Tilsyn med farligt gods i vejtransporten og opdatering af det danske regelsæt i lyset af nye krav i de internationale konventioner.
- Minister- og departementsbetjening og repræsentation af danske interesser i internationale fora.
Om dig
Du har en relevant akademisk baggrund, og du har måske et par års ledelseserfaring. Du har en naturlig interesse i mere tekniske dagsordner, og hvis du ikke har erfaring med departementsbetjening, skal du ville lære det hurtigt. Du har i karrieren beskæftiget dig med offentlig regulering og udvikling af teknisk komplekse områder, hvor EU har spillet en ganske stor rolle.
Du gør, hvad du siger, og siger, hvad du gør – og evner at sætte en tydelig retning både fra ølkassen og i dialogen. Du har holdninger til god ledelse, efterspørger feedback på din egen ledelse og ønsker at udvikle dig som leder. Du ser udfordringerne i god tid og går konstruktivt og energisk ind i håndteringen af dem.
Det med småt…
Læs mere om Færdselsstyrelsen her og du er velkommen til at ringe til chefkonsulent i Mercuri Urval, Carsten Gløvermose, på tlf. 3025 9801 eller sende vicedirektør, Jacob Buch, en sms på 4187 1818 for at få en fortrolig dialog.
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.
Ansøgningsfristen er den 16. juni 2024 kl. 23.59, og der er samtaler hhv. 25. juni (1. samtaler) og 2. juli (2. samtaler).
Mellem de to samtalerunder gennemføres et testforløb, og der indhentes referencer efter aftale med kandidaterne samt straffeattest.
Du søger stillingen her Job & karriere (fstyr.dk).
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6058804