Proces- og projektleder med et digitalt mindset til international personbeskatning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at arbejde med organisationsudvikling og procesledelse - og har du tilmed et digitalt mindset og erfaring med digital udvikling? Er du god til at samarbejde på tværs i organisationen og lykkes du med at få andre med på udviklingsrejsen? Trives du med variation i arbejdsopgaverne og stor selvstændighed i opgaveløsningen? Så er det måske dig, der skal være vores nye kollega.

Skat er ikke enkelt – især ikke på tværs af landegrænser
I afdelingen Udland har vi ansvaret for beskatning af borgere med udlandsforhold. Dvs. både udenlandske borgere, der kommer til landet for at arbejde samt danske borgere med indkomst fra udlandet. Vi gør det komplekse let forståeligt for borgerne via kompetent sagsbehandling, vejledning og kommunikation.

Vi har en ambitiøs proces- og digitaliseringsdagsorden. Procesoptimering handler om at identificere, analysere og forbedre arbejdsgange for at opnå effektivitet og øge produktiviteten. Digitalisering spiller en central rolle i denne proces, da den muliggør automatisering, dataindsamling og analyse. Et digitalt mindset er derfor afgørende for at fremme innovation og sikre, at Udland forbliver en relevant samarbejdspartner for vores interessenter i fremtiden.

Styrkelse af Egenudvikling
Udland har, i januar 2024, udpeget et hold af proces- og digitaliseringskonsulenter, der både har kendskab til forretningen og til digitale løsninger. De skal medvirke til at styrke det, vi internt betegner som egenudvikling: proceskortlægning og optimering og udvikling af teknologiske løsninger, som løfter kvaliteten af kerneopgaven og den service, som vi leverer til borgere og virksomheder - samt ikke mindst udvikler og sikrer spændende jobs til fremtiden.

Proces- og digitaliseringskonsulenterne skal ikke alene understøtte og accelerere arbejdet med egenudvikling; de skal også medvirke til, at digitale løsninger udvikles tæt på forretningen, medarbejderne og dagligdagen.

Du vil i samarbejde med Udlands udvikler spille en vigtig rolle i at klæde holdet af proces- og digitaliseringskonsulenter på til opgaven og agere bindeled mellem dem og de mange øvrige aktører, der arbejder med digitaliseringsdagsordenen. Da det er en helt ny arbejdsform, betyder det også, at nye samarbejder og relationer skal bygges. Du vil derfor få en bred kontaktflade både internt og eksternt.

Dynamisk hverdag med alsidige opgaver
Du vil få en hverdag, hvor du vil være med til at tegne en ny opgave, som er under opbygning. Opgaverne vil derfor variere over tid og vil bl.a. være at:

  • Lede, strukturere og koordinere processen omkring styrkelse af egenudvikling i Udland
  • Opbygge samarbejdsrelationer på tværs i organisationen og sikre tydelig rollefordeling
  • Styrke proces- og digitaliseringskonsulenterne i deres nye rolle og løbende sikre, at de er klædt på til opgaven og bruger hinanden som team
  • Medvirke til at fremme det lokale ejerskab til digitale løsninger og opbygge fagkombinationen ’Skatdigital’
  • Bistå arbejdet med at udvikle et uddannelsesforløb for alle, der skal arbejde med egenudvikling
  • Skabe overblik over og struktur på en opgave, som er under opbygning og som løbende ændrer karakter.
Faglig, struktureret og samarbejdsvillig
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse suppleret med en god teknisk indsigt, og at du har erfaring med proces- og projektledelse - gerne kombineret med et digitalt mindset og kendskab til digital udvikling. Har du erfaring med organisationsudvikling, er dette også et plus.

Du trives med stor selvstændighed i opgaveløsningen og påtager dig gerne ansvaret for at løbe en helt ny opgave i gang og løbende selv medvirke til at definere og justere indholdet. Du er vant til at sætte retning og evner at få andre med på rejsen. Du er god til at motivere og fremme ejerskab til ny udvikling blandt kollegaer og slutbrugere. Du besidder gode kommunikative evner og er god til at samarbejde og opbygge nye relationer. At have en bred kontaktflade og arbejde på tværs af organisationen er noget, der giver dig energi.

Med dine gode evner til at planlægge og strukturere evner du at skabe overblik over en kompleks opgave og gøre vejen mod målet farbar for dine kollegaer. Du har øje for procesoptimering og er ikke bange for at afprøve nye metoder.

Du bidrager til og trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner, faglig sparring og videndeling vægtes højt.

Om Udland
Du kan se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du sammen med gode og engagerede kollegaer skal sætte strøm til den digitale udvikling i Udland.

Vi sætter pris på godt samarbejde, godt arbejdsmiljø og en åben og uformel omgangstone. Opgaverne er fagligt udfordrende, og der er gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af opgaverne i dialog med din leder. Desuden tilbyder vi relevante kurser/uddannelse inden for udlandsområdet samt sparring med erfarne kollegaer.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket ”Søg stillingen”
senest torsdag den 29. februar 2024 kl. 12.00.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef for Styring og Kvalitet, Kurt Callesen, tlf. 72 38 51 58.

Første samtalerunde forventes afholdt i uge 10. I rekrutteringsprocessen kan der indgå en personlighedsanalyse og logisk test samt anden samtalerunde, der vil blive afholdt i uge 11.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Tiltrædelse 1. maj 2024 eller efter nærmere aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5994521

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet