BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af at arbejde med procesforbedringer, hvor dine resultater med garanti kommer til at gøre en stor forskel for borgere og samarbejdspartnere i Danmark? Så har du nu muligheden for at komme med på vores spændende rejse.
Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er godt 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.
Dine opgaver
Du vil, i din rolle som proceskonsulent, arbejde med dokumentation, forbedring og udvikling af styrelsens processer. Dit arbejde vil være fokuseret på at kortlægge og optimere arbejdsgange og samtidigt have et særligt fokus på at afdække mulige digitaliserings- og automatiseringspotentialer.
Det er derfor vigtigt, at du har din værktøjskasse helt på plads og har en god forståelse for mulighederne indenfor digitalisering og automatisering af processer og arbejdsgange.
Dit hovedfokus vil være at arbejde tæt sammen med forretningen omkring procesdokumentations- og optimeringsforløb i styrelsens forskellige fagområder. Du vil ligeledes få en central rolle i at dokumentere styrelsens overordnede proceslandskab samt deltage i arbejdet med at udvikle og implementere standarder og metoder.
Din profil
Vi forestiller os, at du har en relevant længerevarende uddannelse og gerne erfaring fra et lignende job, gerne relevant uddannelse og evt. certificeringer indenfor forandrings-, proces- og projektledelse (LEAN, ADKAR, PRINCE2 eller tilsvarende). Det vil ligeledes være en fordel med kendskab til digitalisering og automatisering. Praktisk erfaring med implementering af driftsledelse i en administrativ kontekst vil også være en fordel, samt konkret erfaring med ledelsessystemer og kvalitetsledelse.
Du arbejder selvstændigt, metodisk og struktureret med dit fagområde og inddrager aktivt dine omgivelser i dit arbejde. Du kommunikerer i øjenhøjde og evner at skabe medejerskab og fælles trækkraft i dine projekter. Du har en god fornemmelse for mennesker og ved hvornår du skal lytte, hvornår du skal byde ind og hvornår du skal stå fast.
Vi forestiller os, at du trives i en afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver inden for dit felt og at du har lyst til at skabe dine resultater i tæt samarbejde med dine kollegaer på tværs af hele styrelsen.
Vi tilbyder
Vi kan tilbyde ansættelse i en ambitiøs organisation i rivende udvikling, hvor du får gode og fleksible muligheder for at påvirke din egen hverdag i arbejdet med løsningen af dine opgaver.
Du vil blive ansat i IT- og digitaliseringsafdelingen, hvor vores hovedfokus er at understøtte styrelsens forretningsområder bedst muligt. Vi er 19 kollegaer med forskellige fagligheder fordelt på to teams. Vores omgangstone er uhøjtidelig og med plads til et godt grin.
Løn og ansættelsesforhold
Rent praktisk vil stillingen være en fuldtidsstilling med ansættelsessted ved Færdselsstyrelsens hovedkontor i Ribe, og med rejseaktivitet rundt i Danmark. Vi har dog flere lokationer i det meste af Danmark, så stillingen kan besættes i andre byer end i Ribe. Du må gerne tilkendegive det i din ansøgning, hvis du ønsker at møde ind på en anden af vores lokationer.
Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi har en fleksibel tilgang til hjemmearbejde, og du vil få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads.
Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse d. 1. oktober 2023 eller snarest muligt.
Yderligere information
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Søren B. Nielsen tlf. 4187 1797 eller mail sbni@fstyr.dk. Du er også velkommen til at kontakte proceskonsulent Mille Sørensen tlf. 2116 4057 eller mail mhso@fstyr.dk.
Ansøgning
Kan du se dig selv i overstående beskrivelse, så vil vi rigtigt gerne have din ansøgning sammen med dit cv og anden relevant dokumentation via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk
Sidste frist for indsendelse af din ansøgning er 14. august 2023.
Vi forventer at afholde første og anden samtaler hhv. 21. august 2023 og 24. august 2023. Samtalerne afholdes fysisk hos Færdselsstyrelsen i Ribe.
Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Sorsigvej 35, 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170788&DepartmentId=10047&MediaId=3398&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875471