Projektleder til innovative transportløsninger hos Færdselsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en alsidig projektleder med interesse for fremtidens transportsektor?

Vi leder efter en engageret og erfaren projektleder, der kan lede tværfaglige projekter med høj politisk bevågenhed. Hvis du brænder for at arbejde med innovative løsninger inden for transportsektoren, er du måske den, vi søger.

I Færdselsstyrelsen arbejder vi for at sikre en sikker, effektiv og bæredygtig transportsektor. Vores kontor står over for mange spændende udfordringer, og vi søger nu en projektleder, der kan samarbejde på tværs af teams og fagligheder med fokus på at drive initiativer, der gør en forskel.

Dine opgaver
Som projektleder vil du blive tilknyttet teamet Klima og ny mobilitet. Projekterne kan udover Klima og mobilitet være forankret i kontorets andre teams - Køretøjsteknik og Vejafgift og parkering.

Dine opgaver:
• Ledelse af projekter fra idé til implementering med fokus på den gode proces og tætte opfølgning
• Tæt samarbejde med faglige specialister, hvor vi vil bidrage med leverancer, overblik og projektfremdrift
• Identificere og håndtere risici i projekterne samt sikre fremdrift og kvalitet
• Faciliterering af samarbejde mellem interne teams og eksterne interessenter
• Understøtte ledelsen i strategiske indsatser og overblik over portefølje

Din vej til jobbet kan være forskellig – måske har du en projektlederuddannelse, måske har du i din karriere tilegnet dig solide projektlederkompetencer.

Som udgangspunkt forventer vi, at du har:
• Relevant erfaring som projektleder, gerne med fokus på agilitet.
• Stærke kommunikations- og samarbejdsevner.
• Evnen til at arbejde tæt sammen med faglige specialister
• Et kunde- og brugerorienteret fokus i dit arbejde
• Fokus på at skabe fremdrift og overblik

Vi tilbyder:
• Et dynamisk kontor med dygtige kolleger, der brænder for deres arbejde
• En spændende kerneopgave med projekter med høj politisk bevågenhed inden for klima, mobilitet og køretøjsteknik.
• Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er godt 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Du vil derfor få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.
Vi ønsker os en ny kollega pr. 1. december 2024.

Yderligere information
Hvis du er nysgerrig på at høre mere om stillingen, er du velkommen til at sende en sms til kontorchef Anne Bach Grønbæk på 30 23 05 23, så ringer hun dig op.

Ansøgning
Send os din ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation senest torsdag den 24. oktober 2024.

Vi forventer at afholde samtaler mandag den 28. oktober 2024 i Ribe.

Vi indhenter reference samt straffeattest i forbindelse med ansættelsen.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Ole Rømers Vej, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127995

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet