Projektledere til IT- og Digitalisering hos Færdselsstyrelsen søges til at realisere ambitiøs digitaliseringsagenda

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at skabe gode digitale løsninger, der gør en forskel for borgere og samarbejdspartnere i Danmark? Så har du nu muligheden for at blive en del af IT- og Digitalisering hos Færdselsstyrelsen.

Hos Færdselsstyrelsen søger vi to projektledere med en stor it-faglig ballast, som i samarbejde med kollegaer fra forskellige fagområder, vil stå i spidsen for et eller flere af vores strategisk vigtige projekter.

Om stillingen:
Du vil, i din rolle som projektleder, stå i spidsen for et eller flere af vores strategisk vigtige projekter. Dine projektleverancer vil være helt centrale i forhold til at realisere Færdselsstyrelsens ambitiøse digitaliseringsagenda.

Det er derfor vigtigt, at du kan sætte dig ind i både tekniske og faglige problemstillinger, da din opgave ofte vil være at lede og sikre sammenhængen mellem de organisationsmæssige krav og de tekniske løsninger.

Dit hovedfokus som projektleder bl.a. vil omfatte:

  • projektledelse af større og mindre projekter ud fra både agile og traditionelle projektledelsesmetoder
  • Gennemføre behovsafdæknings-, kravspecificerings- og udbudsforløb
  • Deltagelse i udarbejdelse af metoder og modeller indenfor styring og ledelse af projekter
  • Risiko- og økonomistyring indenfor rammerne af egne projekter
  • Leverandørstyring af egne leverandører
  • Udarbejdelse af projektrapportering og dokumentation
  • Løbende erfaringsopsamling samt implementering af forbedringer
Om dig
Vi forestiller os stillingerne besat af henholdsvis en erfaren senior profil og evt. en mindre erfaren profil. Vi ser gerne, at særligt den erfarne profil har erfaring fra eller kendskab til lignende rolle gerne i en offentlig kontekst.

Fagligt forventer vi, at du har en relevant længerevarende uddannelse og erfaring med projektledelse med høj grad af systemudvikling og meget gerne erfaring med agil projektledelse. Det vil være en fordel, hvis du har supplerende uddannelse og evt. certificeringer inden for bl.a. projektledelse – både i agile og traditionelle projektledelsesmetoder.

Du arbejder sikkert selvstændigt, metodisk og målrettet med dit fagområde og inddrager aktivt dine projekters interessenter samtidigt med, at du har et udpræget fokus på muligheder og de gode løsninger. Endelig har du god forretningsforståelse og en grundlæggende viden om it-sikkerhed og GDPR, og er en god kommunikator, der kan formidle teknisk viden på en let tilgængelig og forståelig måde.

Om vores afdeling
Vi kan tilbyde ansættelse i moderne og spændende organisation, hvor du får gode muligheder for at påvirke din egen hverdag i løsningen af dine opgaver.
IT- og digitalisering består af knap 30 kollegaer, der har et hovedfokus på at understøtte forretningen bedst muligt gennem vores it-leverancer og projekter. Vores omgangstone er uhøjtidelig og med plads til et godt grin.
Vi står på et solidt sæt af gode værdier – bl.a. baseret på gensidig tillid, respekt og dialog.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen vil være en fuldtidsstilling. Du arbejder typisk fra vores kontorer i enten Ribe eller Kolding og har mindre rejseaktivitet til vores øvrige lokationer i Danmark

Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi har en fleksibel tilgang til hjemmearbejde, og du vil få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads.

Det er en betingelse for din ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt og oppebære denne under hele din ansættelse.

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse til den 1. november 2024.

Ansøgning
Kan du se dig selv i overstående beskrivelse, så vil vi rigtigt gerne have din ansøgning.
Sidste frist for indsendelse af din ansøgning er den 6. september 2024.
Vi forventer at afholde første og anden samtale hhv. den 12. og 13. september samt den 20. september 2024.
Begge samtaler afholdes fysisk ved Færdselsstyrelsen i Ribe.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Henrik Flindt på tlf. 4027 2205 eller kontorchef Søren B. Nielsen på tlf. 4187 1797

I ansættelsesforløbet indhenter vi straffeattest og referencer.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6093567

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet