Skab skattemæssig klarhed og gør en forskel for borgerne i Danmark

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du fagligt nysgerrig og kan du skabe overblik over komplekse sager? Motiveres du af at skulle udvikle dig fagligt i takt med de problemstillinger, som borgerne søger svar på? Trives du med kompleks sagsbehandling på baggrund af faktiske forhold, hvor din afgørelse kan have stor betydning for borgeren? Ønsker du at gøre en forskel, hvor borgerne i Danmark får stor gavn af din viden om skatte- og forvaltningsret?

Skattemæssige afgørelser med indvirkning for borgere
I vores enhed håndterer vi anmodninger om bindende svar, som borgere eller deres repræsentanter sender ind til Skattestyrelsen. Bindende svar betyder, at vi træffer en afgørelse om de skattemæssige konsekvenser af en disposition, som borgeren påtænker eller har gennemført.

Spørgsmålene omhandler mange spændende problemstillinger inden for hele personbeskatningsområdet, herunder bl.a. lønmodtageres indkomst og fradrag, ejendomsavance, udlandsbeskatning og beskatning af værdipapirer.

Konkrete opgaver i enheden

  • Skriftlig besvarelse af skatte- og afgiftsspørgsmål fra borgeren om den skattemæssige konsekvens af en disposition med uddybende juridisk begrundelse
  • Indhentning af eventuelle manglende oplysninger ved borgeren eller dennes repræsentant
  • Sparring og godkendelse af sager med kolleger.
Din nye kollega, Mette, fortæller ”Hvis en borger fx påtænker at sælge sin ejendom, laver vi en skriftlig besvarelse, så borgeren ved, om salget kan ske skattefrit eller ej. Det betyder meget for mig, at jeg kan hjælpe borgeren med at kende den skattemæssige konsekvens af salget. Det gør mit arbejde nærværende og givende, samtidig med at jeg fagligt bliver udfordret. Der kommer mange forskellige spørgsmål ind, og flere har vi ikke set før, så vi lærer noget nyt hver dag.

Selvstændigt og fagligt stolt team
Du bliver en del af et velfungerende team på 12 medarbejdere, som har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erhvervsmæssige erfaringer. Vi er fagligt stolte, ligesom vi anerkender og respekterer hinandens forskellige styrker. Vi har ansvaret for vores egne sager og arbejder meget selvstændigt, men videndeler og sparrer ofte med hinanden, også på Teams. Idet vi er en myndighed, har vi stort fokus på ensartede, kvalitative afgørelser, som er juridisk korrekte og sprogligt forståelige. Derfor gennemlæser vi hinandens bindende svar. Det er en sikring af kvaliteten, og vi ser det som en mulighed for at blive dygtigere sammen.

Som team har vi en konstruktiv og direkte omgangstone, og det er vigtigt for os, at du gerne aktivt byder ind i vores mere kollegiale snakke. Vi søger en kollega, som er positiv og også kan grine med, når vores ironiske humor tager over.

Troværdig myndighedsrolle og konstruktiv kommunikator
Din indgangsvinkel til stillingen kan fx være en relevant skattemæssig eller juridisk bachelor- eller kandidatuddannelse, Skatteforvaltningens fuldmægtiguddannelse, skatterevisor, professionsbachelor i skat eller lignende. Du kan også have tilegnet dig tilsvarende kompetencer gennem dit erhvervsarbejde med skat eller juridisk sagsbehandling.

Det er afgørende, at du er imødekommende og konstruktivt tager dialogen med borgeren. Du er en dygtig kommunikator, som med dine kommunikations- og formidlingsevner formår at omsætte din juridiske viden til forståelige budskaber.

Derudover forventer vi, at du:

  • trives med dybdegående sagsbehandling i et fagligt område, der løbende forandrer sig
  • ikke lader dig slå ud af uforudsete opgaver samt rækker ud til dine kolleger eller andre relevante samarbejdspartnere, når behovet opstår
  • har beslutningskompetence og formår at træffe en afgørelse, selvom afgørelsen ikke er til fordel for borgeren.
Vi har i opstartsperioden stort fokus på din onboarding, og sørger for, at du bliver introduceret til vores arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine kompetencer og behov.

Vi understøtter fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Skriv en ansøgning med din motivation for at søge stillingen og send den sammen med dit cv, dit eksamensbevis og anden relevant information via linket ”Søg stillingen” senest den 31. maj 2024.

Ønsker du at vide mere om stillingen, enheden eller Skattestyrelsen som arbejdsplads, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Tine Vestergaard Hansen på telefon 7238 7076.

Samtaler vil blive afholdt i uge 23. Der kan indgå en personligheds- samt logisk analyse som en del ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil være Sorsigvej 35, 6760 Ribe.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051450

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet