BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Nyoprettet stilling som Testmanager med fokus på kvalitetssikring af systemer.
Vil du bidrage til at sikre en professionel og struktureret tilgang til testaktiviteter?
Ser du muligheder i at styre retningen og strategien for arbejdet med test management? Så er du måske den testmanager, vi søger hos Færdselsstyrelsen.
Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er godt 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på de danske veje. Én af Færdselsstyrelsens ansvarsporteføljer er på kørekortområdet, hvor nogle af vores kerneopgaver indbefatter prøveafvikling, prøveplanlægning, kørekortadministration samt regulering og juridisk understøttelse.
Dine opgaver
Du vil, i din rolle som testmanager, varetage test-opgaver ved hjælp af dine kompetencer indenfor testmanagement bl.a. relateret til organisering, planlægning og udførsel af tests. Du er derfor meget fokuseret på at planlægge, koordinere og udføre test og testcases, herunder bl.a. håndtering af defects, rapportering m.v. Du vil få ansvaret for at udarbejde teststrategier og testplaner i samarbejde med relevante interessenter og med henblik på kvalitetssikring.
Samtidig er du interesseret i de formelle testprocesser og kan derfor bidrage aktivt til at få opbygget og vedligeholdt styrelsens kommende testmodel og tilhørende processer.
Som testmanager vil du også få en stor rolle i forbindelse med det kommende nye Nationale Kørekort Register samtidig med, at du vil blive tidligt involveret i anskaffelse af nye systemer, hvor du som fagperson tager ansvaret for testområdet.
Din profil
Vi forestiller os at du har en relevant længerevarende uddannelse samt erfaring fra en tilsvarende rolle. Vi lægger vægt på, at du:
- Konkret og praktisk erfaring i rollen som Testmanager.
- Har et stærkt metodeapparat og erfaring med at teste løsninger i bl.a. agile setup.
- Har erfaring med gennemførsel af hele testforløb – fra planlægning til afslutning
- Erfaring med defect-håndtering
- Har bred viden og erfaring med kvalitetsstandarder og procedurer for testudførsel
- Har erfaring med tids- og ressourceallokering samt testopfølgning og rapportering
- Har erfaring med implementering af teststrategier, testkoncepter eller lignende
- Har erfaring med et eller flere testværktøjer
- Har evnen til at kommunikere på alle niveauer i en stor organisation
- Har uddannelse eller certificeringer inden for test management – gerne ISTQB certificerede kurser eller tilsvarende.
Som person er du vant til at være vedholdende nysgerrig, pragmatisk, serviceminded og en god faglig rådgiver, der slet ikke kan lade være med at holde dig fagligt ajour. Du elsker at formidle din viden på en let tilgængelig og forståelig måde. Du arbejder sikkert selvstændigt, metodisk og målrettet med dit fagområde, og inddrager aktivt dine interessenter og kollegaer samtidigt med, at du har et udpræget fokus på muligheder og de gode løsninger. Du er nytænkende og har modet til at udfordre det bestående, og trives både med at arbejde selvstændigt og som en del af et team.
Vi tilbyder
Vi kan tilbyde ansættelse i ambitiøs organisation i en spændende udvikling, hvor du får gode muligheder for at påvirke din egen hverdag. Du vil blive ansat i IT- og Digitaliseringsafdelingen, hvor vores hovedfokus er at understøtte styrelsens forretningsområder bedst muligt. Vi er 23 kollegaer med forskellige fagligheder fordelt på to teams. Vi har højt til loftet, en flad ledelsesstruktur og vægter kollegialt samarbejde.
Vores omgangstone er uhøjtidelig og med plads til et godt grin.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en helt nyoprettet stilling ved Færdselsstyrelsen.
Medarbejderne i IT og Digitalisering arbejder typisk ud fra vores kontorer i enten Ribe eller Kolding, og med mindre rejseaktivitet til vores lokationer i Danmark.
Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi tilbyder derfor også udstyr til en hjemmearbejdsplads.
Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse den 1. juni 2024 eller snarest muligt.
Yderligere information
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Henrik Flindt på tlf. 4027 2205 eller på mail hefl@fstyr.dk.
Ansøgning
Kan du se dig selv i stillingen som testmanager, så vil vi rigtigt gerne have din ansøgning sammen med dit cv og anden relevant dokumentation via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk.
Sidste frist for indsendelse af din ansøgning er den 2. april 2024.
Vi forventer at afholde første og anden samtaler hhv. 10. juni 2024 og 18. juni 2024. Samtalerne afholdes fysisk hos Færdselsstyrelsen i Ribe.
Afslutningsvis gør vi opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå en case, samtidig med at der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen, Sorsigvej , 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6011894