BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du gå forrest i arbejdet med at bidrage til en enkel og korrekt afregning af over 500 mia. kr. i skatter og afgifter for borgere og virksomheder? Kan du navigere i krydsfeltet mellem politiske intentioner, kompleks lovgivning og krav til digitalisering? Så er du måske vores nye underdirektør.
Da vores underdirektør er blevet forfremmet til fagdirektør, er der en spændende ledig stilling som underdirektør til afdelingen Personprocesser. Afdelingen er organisatorisk er indplaceret i Skattestyrelsen under Fagdirektørområdet Person, der har ansvaret for hele personbeskatningsområdet, 3. partsindberetninger samt pensionsbeskatning. Derudover ligger ansvaret for det tværgående procesejerskab for forskuds- og årsopgørelser i fagområdet.
Underdirektørens ansvarsområde
Som underdirektør for afdelingen Personprocesser får du det overordnede ansvar for at sikre, at opgaver og processer i underdirektørområdet tilrettelægges effektivt samtidig med, at der er fokus på kernedrift og udvikling i tråd med styrelsens visioner og strategier.
Du vil bl.a. have det overordnede ansvar for at håndtere og udvikle forskuds- og årsopgørelsesprojekterne, digitaliseringsprojekter samt være den centrale indgang til fagområdet. Du vil herudover skulle koordinere tæt med underdirektører med ansvar for drift og processer i både eget fagområde, men også med andre fagområder i Skattestyrelsen. Du vil også få ansvaret for Ledelsessekretariatet for hele fagområdet Person, KPI-opfølgning og øvrige driftsopgaver.
Afdelingen Personprocesser består af 7 kontorer, op mod 90 medarbejdere, høj diversitet og mange forskelligartede opgaver.
Du bliver en del af Personledelsen, hvor du sammen med de øvrige 5 underdirektører og fagdirektøren for Person, sætter retning og sikrer koordinering i et fagområde med omkring 1000 medarbejdere.
Du vil blive mødt af faglige og ledelsesmæssige udfordringer i et professionelt, kreativt og dynamisk miljø. Vi har en ambitiøs dagsorden, som du med energi og drive forventes at løfte i samarbejde med fagligt stærke medarbejdere og ledere. Vi forventer, at du er løsningsorienteret og får ekstra energi af at varetage store komplekse opgaver, der har stor betydning for vores samfund. Du vil opleve, at dedikation, ambitioner og højt humør er en del af hverdagen i Skatteforvaltningen.
Forventninger til den kommende underdirektør
Du har solid erfaring med ledelse, og du mestrer udvikling og digitalisering af administrative opgaver. En stor opgave bliver netop at stå i spidsen for løbende optimering og effektivisering af både drift og processer inden for dit ansvarsområde. Det kræver både overblik og struktur med en løsningsorienteret tilgang. Det er en stor fordel, hvis du er vant til håndtering af pressen.
Det er afgørende, at du har:
- erfaring fra den offentlige sektor og kan gebærde dig på den politiske scene
- succesfuld erfaring med ledelse af ledere eller talent for ledelse af ledere og kan skabe følgeskab
- stor erfaring med at sætte strategisk retning og holde fokus på langsigtede mål under hensyntagen til den politiske kontekst
- gode evner for at skabe relationer og har solid erfaring med at skabe gode resultater i det tværgående samarbejde på en hensynsfuld og respektfuld måde
- eksekveringskraft og resultatorientering
- Kommunikere konstruktivt og klart om mål, forventninger og beslutninger
- Sikre højt fagligt niveau og den rette balance mellem aktiviteter, fremdrift og kvalitet i opgaveløsningen
- Sikre trivsel, motivation og arbejdsglæde gennem en inddragende og anerkendende ledelsesstil
- Forstå og har erfaring med samspillet mellem it, drift og strategi.
- Vi forestiller os, at du har en relevant samfundsfaglig, juridisk eller økonomisk baggrund på akademisk niveau eller tilsvarende. Vi ser gerne, at du har suppleret din uddannelsesmæssige baggrund med en relevant lederuddannelse.
- Det vil særligt være en fordel, hvis du har medvirket i større forandringsprojekter og har erfaring med komplekse tværorganisatoriske projekter.
Et virkeligt spændende og udfordrende job, hvor du får mulighed for at præge og påvirke udviklingen inden for Skattestyrelsens arbejde på procesområdet, så vi får udviklet og implementeret fremtidsparate løsninger, der sikrer vores skattegrundlag.
Vi tilbyder en hel unik mulighed for at sætte et aftryk på en organisation, der er i rivende vækst og udvikling. Du vil få muligheden for at bidrage til udviklingen af fremtidens it-systemer / modeller og lave understøttende processer, som skal skabe fundamentet for den vigtige samfundsopgave, som du er med til at løse.
Du får ledelsesansvaret for 7 ledere, der er placeret på flere lokationer, og vil referere til fagdirektøren for Person, der har placering i Ribe. Der vil derfor være lidt rejseaktivitet knyttet til stillingen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbeviser bedes sendt hurtigst muligt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 10:00 den 8. april 2024. Hvis du er tjenestemand, bedes du stile ansøgningen til Kongen.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fagdirektør for Person Jan Møller Mikkelsen. Send venligst sms til 72 37 57 60, så ringer Jan Møller Mikkelsen tilbage.
Vi holder løbende jobsamtaler. Der indgår en personlighedsanalyse og en logisk test mellem første og anden samtalerunde, og du vil eventuelt skulle løse en case. Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest. Tiltrædelse pr. 1. juni 2024 eller efter aftale.
Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden Hemmelig, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 2, svarende til lønramme 38. Stillingen forventes besat på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er som udgangspunkt Sorsigvej 35, 6760 Ribe, som er hovedsædet for fagområdet Person.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6011959