Vi søger videbegærlige og fagligt dygtige sagsbehandlere til vejledning og kontrol

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du på udkig efter et job med en bred kontaktflade, hvor der vil være tæt dialog med virksomheder og borgere? Vil du hjælpe virksomheder med at forbedre kvaliteten af deres lønindberetninger, indberetninger til eIndkomst, og vil du vejlede og kontrollere? Er du videbegærlig, og vil du gerne være en del af en faglig stærk enhed, hvor vi løser opgaver i forskellige projekter sammen i mindre teams? Så er du måske vores kommende kollega i Persondata 3 – eIndkomst i Ribe.

Sagsbehandling med en kombination af skrivebordskontrol, udgående kontrolbesøg og vejledningsaktiviteter
Enheden løser for øjeblikket opgaver i to projekter. Det ene projekt består af kontrol af hovedaktionærlån fra konkursboer, hvor arbejdet primært udføres som skrivebordskontroller. Det andet projekt består af kontrol af arbejdsgivers indberetninger til eIndkomst, hvor arbejdet udføres i en kombination af udgående kontrolbesøg med efterfølgende skrivebordskontrol. I projektet udføres ligeledes kontrol- og vejledningsaktiviteter overfor klubber i sportens verden.

Vi har et stort fokus på datakvalitet af indberetningerne til eIndkomstsystemet, da kvaliteten har betydning for lønmodtagernes årsopgørelser. Datakvaliteten består generelt i vores kontrol af virksomhedernes indberetninger, hvoraf konsekvensen kan være, at vi ændrer lønmodtagernes årsopgørelse, så den korrekte skat opgøres. Datakvaliteten har ligeledes betydning for de dataanvendere, som benytter eIndkomstsystemet i forbindelse med diverse udbetalinger. Afledte konsekvenser kan være forkerte udbetalinger af sociale ydelser mv. Datakvaliteten har således en stor samfundsmæssig betydning.

Dine opgaver vil spænde vidt og vil bl.a. omfatte at:

  • Gennemgå lønindberetninger og kontrol af disse i forhold til regnskabet
  • Kontrollere arbejdsgivers indberetninger til eIndkomst, hvor kontrollen oftest foretages ved et besøg i virksomheden eller ved onlinemøder
  • Vejlede virksomheder i forhold til lønindberetning og skatteregler for arbejdsgivere
  • Sikre beskatning af hovedaktionærlån mv., og foretage 0-stilling for ejere i insolvente boer og konkursboer.
Du vil få en bred kontaktflade i jobbet, og der vil være kontakt og dialog med forskellige samarbejdspartnere, borgere og virksomheder. Du bliver en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast samt sparring på opgaverne.

Dine kvalifikationer og din profil
Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc. Aud., HD-R, skatterevisor, eller professionsbachelor i skat. Måske har du relevant erfaring med sagsbehandling fra det offentlige, eller du kan være revisor med erfaring i analyse af regnskaber. Nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning.

Med din faglighed skal du kunne gennemskue opgaver, der er præget af kompleksitet. Det er afgørende, at du har regnskabsmæssig forståelse, flair for IT og er dygtig til at analysere og skabe overblik.

For at få succes i jobbet er du videbegærlig og dialogskabende. Du tilegner dig viden, og du deler den gerne med andre. Du er god til at samarbejde – også i situationer, hvor du skal sætte dig ind i nye områder.

Som person udviser du en professionel adfærd. Du er imødekommende og har gode formuleringsevner – både mundtligt og skriftligt. I forbindelse med kontrolbesøg eller vejledningsaktiviteter efterlader du et godt og professionelt indtryk.

Du bliver Skattestyrelsens repræsentant i virksomhederne, hvorfor det er afgørende, at du kan håndtere enhver situation selvstændigt med et højt fagligt niveau og med udgangspunkt i Skattestyrelsens strategi om ”Borgere og virksomheder i centrum”.

Fællesskabsfølelse og dedikerede kolleger
Din enhed er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Person, Persondata, som er et forretningsområde med ca. 225 medarbejdere.

I enheden er vi for øjeblikket 20 medarbejdere, som arbejder i de to projekter.

Vi tilbyder dig udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Vi er fagligt stolte – og med god grund. Vi løser vores opgaver til tiden og med høj kvalitet. Oven i det store faglige engagement og høje kompetenceniveau, lægger vi også vægt på et godt socialt sammenhold. Vi søger at udnytte medarbejdernes kompetencer bedst muligt til at skabe resultater, da vi tror på, at den største motivationsfaktor er, at få lov til at bruge sine kompetencer til at løse kvalificerede opgaver. Desuden kan der være mulighed for videreuddannelse, hvis det er fagligt relevant for området.

Din daglige gang vil være på kontoret i Ribe. Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse senest tirsdag den 16. januar 2024 via linket ”Søg stillingen”.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Lars Kristensen på telefon 72 37 56 01.

Vi forventer at afholde samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag.

Inden ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest. Der kan indgå et testforløb med personanalyse og logisk test for ansøgere, der går videre i processen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Forventet tiltrædelse er 1. marts 2024 eller efter nærmere aftale.

Arbejdsstedet er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Ribe, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960080

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet